درخواست ساکنین محله باهنر مشهد:

اجازه بدهید اموات مان را در آرامستان دست گردان دفن کنیم

خبرگزاری پانا: به همت شورای اجتماعی محله باهنر مشهد مذاکره ای با سازمان فردوس ها برای دفن اموات شهرک در آرامستان دست گردان صورت گرفت.

کد مطلب: ۳۴۶۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6 مشهد، محمد رضا حسن پور گفت: شهرک شهید باهنر یکی از مناطقی است که در چند سال اخیر به بافت شهری ملحق شده است و از همین زمان نیز به دلیل قانون منع دفن اموات در بافت شهری، مجوز دفن اموات در آرامستان شهید با هنر لغو شد.

سخنگوی شهرداری منطقه 6 مشهد تصریح کرد: این امر مشکلات متعددی را برای شهروندان این محدوده فراهم آورده چرا که فاصله زیاد با بهشت رضا و عدم تمکن مالی اکثریت افراد این شهرک امکان انتقال اموات به بهشت رضا را با دشواری های زیادی رو به رو کرده و نارضایتی شهروندان را سبب شده بود.

وی افزود: از سوی دیگر نزدیک ترین مکان برای دفن اموات به شهرک شهید باهنر روستای دست گردان می باشد که مجوز دفن در این مکان نیز به اهالی شهرک شهید باهنر داده نمی شود.

محمد رضا حسن پور تاکید کرد: این مشکل بارها و بارها ازسوی شهروندان مطرح و سرانجام به همت شورای اجتماعی محله باهنر ترتیبی اتخاذ شد تا مدیر عامل سازمان فردوس ها و معاون اجرایی این سازمان در جلسه شورای اجتماعی محله باهنر حضور یابند و در جهت رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به حضور معاون اجرایی، رئیس ناحیه 4، مسئول فنی عمران و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 6 در این جلسه خاطر نشان کرد: پس از بحث و بررسی های به عمل آمده تصمیم بر آن شد تا 10 تا 15 هکتار از زمینه های کشاورزی پیرامون آرامستان روستای دست گردان در اختیار سازمان فردوس ها قرار بگیرد تا ملزومات مورد نیاز در این مکان فراهم آید و اهالی شهرک شهید باهنر بتوانند در آینده ای نزدیک اموات خود را در این آرامستان دفن کنند.

لازم به ذکر است تهیه پیوست فرهنگی این طرح نیز بر عهده نماینده مساجد شورای اجتماعی محلات قرار داده شد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار