وزیر نیرو:

شدت بحران خشکسالی را با اصلاح الگوی مصرف آب می توان مدیریت کرد

خبرگزاری پانا: وزیر نیرو اعلام کرد: با اصلاح الگوی مصرف آب می توان گوشه ای از شدت بحران خشکسالی و کم آبی و محدودیت منابع آبی کشور را مدیریت کرد.

کد مطلب: ۳۴۳۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، حمید چیت چیان، روز پنجشنبه در جمع مردم و کشاورزان شهرستان فراشبند استان فارس بیان کرد: شدت این فاجعه طبیعی، تقلیل منابع آبی و توسعه صنعت و کشاورزی به عنوان مصارف کننده های زیاد آب، منابع آبی و سطحی کشور را رو به نابودی کشانده و باید تمام قد از کل منابع آبی حفاظت و پاسداری کرد.

وی احداث سدها ، مدیریت عرضی آب ها ، توسعه شبکه های آبیاری و زه کشی را ناتوان در حل معضل بی آبی و کم آبی دانست و بیان کرد: به رغم تمام راه حل های موجود، شما مردم با اصلاح الگوی مصرف این ماده حیاتی و گران بها می توانید گوشه ای از این این فقر آبی را مدیریت و برطرف کنید .

این مقام ارشد کشوری گفت: هر چند کمیابی منابع آبی منحصر به کشور ما نیست و کشورهای دارای آب و هوای معتدل با منابع آبی زیاد مانند کالیفرنیا هم با بروز این بحران دچار مشکل کمبود آب هستند و می توان با صرفه جویی آب ، مدرنیزه کردن ابزار آلات کشاورزی و صیانت از منابع آبی در هنگام آبیاری آینده این ممکلت را را تأمین کرد و خواسته های شما مردم نیز باید معطوف به آبخیزداری و آبخوانداری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار