مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان :

فرهنگ سازی در مصرف آب از مدارس شروع شود

اصفهان(پانا)_ جلسه کمیته فرهنگ سازی مصرف انرژی با موضوع صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۲۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ سازی در مصرف آب از مدارس شروع شود

هاشم امینی در جلسه کمیته فرهنگسازی مصرف انرژی در خصوص صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب که در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد اضافه کرد: تا زمانی که جامعه درک صحیحی از اهمیت آب و نقش مصرف بهینه آن در تامین پایدار این منبع حیاتی نداشته باشد، نباید انتظار داشت که فرهنگ مدیریت صحیح آب در کشور نهادینه شود.

امینی، دانش آموزان را بهترین رسانه برای انتقال پیام به جامعه در خصوص اهمیت آب دانست و گفت: کودکان و نوجوانان افزون بر اینکه تاثیر پذیرند، تاثیرگذار نیز هستند بنابر این آموزش و مشارکت آنها در طرح هایی مثل همیار آب یا حامی آب و نظیر آنچه در طرح همیار پلیس رخ داد، علاوه بر تقویت حس مسئولیت پذیری در آنها می تواند موجب تعمیق باورها و ترویج هنجارهای درست در مدیریت مصرف منابع آب در خانواده ها شود.

وی که در جمع مدیران آموزش و پرورش سخن می گفت با بیان اینکه تاکنون اقدام های فرهنگی زیادی در زمینه مدیریت صحیح مصرف آب انجام داده ایم در عین حال تصریح کرد: اما این فعالیت ها کافی نیست.

وی به نقش مساجد و ائمه جماعات در ترویج فرهنگ صحیح آب اشاره کرد و گفت: مساجد و مراکز دینی نقش انکار ناپذیر در شکل گیری باورها و ارزش های مردم دارند و بستری مناسب برای آموزش و اطلاع رسانی هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: کشور با بحران جدّی آب مواجه شده و لازم است که در زمینه فرهنگ سازی برای اجرای صحیح مدیریت مصرف آب در جامعه، از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات استفاده شود.

وی تاکید کرد: در کشورهای اروپایی سرانه مصرف آب 100 است و ما انتظار داریم مردم هم در این زمینه صرفه جویی کنند و اگر تمام معلمان را اغنا کنیم که این فرهنگ را به عنوان یک فرهنگ شرعی و اخلاقی بپذیرند و در آن ورود پیدا کنند می توانیم فرهنگ بهینه آب را در مدارس ایجاد کرده و به سمت جامعه ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار