استاندار آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت هفته سلامت بیان نمود:

توسعه اقتصادی و صادرات غیر نفتی نقشه راه رشد و توسعه استان است

خبرگزاری پانا:استاندار آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت هفته سلامت ایجاد اشتغال، درآمد زایی، توسعه اقتصادی و صادرات غیر نفتی را به عنوان نقشه راهی برای رشد و توسعه استان بیان نمود.

کد مطلب: ۳۴۲۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس سعادت صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت که با شعار ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره در سالن اجتماعات مرکز درمانی و آموزشی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شده بود، ایجاد اشتغال، درآمد زایی، توسعه اقتصادی و صادرات غیر نفتی را به عنوان نقشه راهی برای رشد و توسعه استان آذربایجان غربی بیان نمود.

وی با اشاره به شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی مورد تاكید رهبر معظم انقلاب نیز گفت: امیدواریم با مشارکت همه آحاد مردم، مدیریت و برنامه ریزی های صحیح و همدلی و همزبانی بتوانیم موجبات پیشرفت و اعتلای آذربایجان غربی را فرآهم سازیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به پایین بودن شاخص های توسعه در آذربایجان غربی در مقایسه با سایر استانها نیز اشاره كرد و گفت: استان آذربایجان غربی جزو استان های كمتر توسعه یافته كشور است و از لحاظ شاخص هایی مانند سلامت، درآمد سرانه، آموزش و صنعت وضعیت نامناسبی دارد كه رفع و جبران این عقب ماندگی ها نیازمند عنایت ویژه دولت و همت مسئولان استانی است.

وی سرانه درآمد استان را 43 درصد سرانه کشور عنوان نمود و افزود: با توجه به پایین بودن سرانه درآمد مردم استان امکان پس انداز و سرمایه گذاری برای مردم استان وجود ندارد و این مسئله ضرورت سرمایه گذاری دولت و فراهم کردن زمینه برای جذب سرمایه گذاران از خارج از استان را دو چندان می کند.

سعادت ضمن تاکید بر لزوم ریشه کنی بیسوادی در استان گفت: آذربایجان غربی در ردیف 6 استان کم سواد کشور قرار دارد و 250 هزار نفر از جمعیت گروه سنی 10 تا 49 سال استان بیسواد هستند که برای رسیدن به وضعیت مطلوب و کاهش آمار بیسوادی باید سالانه 50 هزار نفر در پایه سواد آموزی تحت پوشش قرار گیرد لذا ضروری است علاوه بر همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط، برنامه ریزی جامع و اصولی نیز صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پایین بودن شاخص سلامت گفت: درآمد نامناسب، بی توجهی به سلامت را در خانواده ها موجب می شود و باید برای بهبود این وضعیت، به فکر تامین درآمد برای خانواده ها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری در سال گذشته افزود: وظیفه ما مسوولان، زمینه سازی برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این خصوص است و باید با تمام توان در راستای حل مشکلات جوانان به ویژه افراد تازه ازدواج کرده بکوشیم.

سعادت در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال علم کردن پرچم هیچ گروهی نیست، افزود: ما به دنبال کسانی هستیم که می خواهند برای مردم و کشور کار کنند و از افرادی که سیاست های دولت را بپذیرند، استفاده می کنیم.

وی با انتقاد از برخی اقدامات صورت گرفته در سال های قبل گفت: کسانی که در گذشته با شعار عدالت وارد صحنه شدند، با انجام پروژه ها و اقدامات بدون مطالعه، بزرگترین ضربه را با نام عدالت به مردم وارد ساختند که ما هنوز درحال آواربرداری مشکلات بجا مانده از قبل هستیم.

جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این آیین با ارائه گزارشی از وضعیت شاخصه های سلامتی در استان اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت گامی بلند در راستای بهبود وضعیت بهداشت و ارائه بهتر خدمات درمانی در استان بود که رضایت شهروندان را نیز در پی داشت.

وی افزود: یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در یک سال گذشته در آذربایجان غربی هزینه شد.

در پایان این مراسم با حضور استاندار آذربایجان غربی از تندیس فعالان عرصه سلامت رونمایی و از چند تن از فعالان و خیرین عرصه سلامت با اهدای لوح و تندیس قدردانی و تجلیل شد.

برنامه های هفته سلامت از اول اردیبهشت ماه امسال آغاز شده بود و امروز به پایان رسید.

شعار امسال هفته سلامت در کشور، 'ایمنی غذا از مزرعه تا سفره' است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار