معاون اول رئیس جمهور:

طرح نظام جامع سلامت باید به صورت متوازن رشد کند

خبرگزاری پانا: معاون اول رئیس جمهور در همایش هفته سلامت گفت: طرح نظام جامع سلامت باید به صورت متوازن رشد پیدا کند تا همه مناطق از خدمات این طرح بهره مند شوند و رضایتمندی مردم دائمی و پایدار بماند.

کد مطلب: ۳۴۱۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، اسحاق جهانگیری اظهار کرد: مسائل اجتماعی روز به روز پیچیده تر می شود و باید دولت و همه مسولین تلاش کنند تا دغدغه مردم کاهش یابد .البته در مورد مسائل جدی مانند محیط زیست و سلامت راهکار این است که مسوولان با همفکری و همکاری مردم بتوانند نیازهای جامعه را برطرف کنند.

وی افزود: فعالیت های اجتماعی ، اقتصادی می تواند ضرورتهای ملی را بهبود بخشد و جامعه سالم بماند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: سلامت یکی از اولویت های دولت یازدهم است و بی تردید یکی از مولفه های دولت خوب سلامت شهروندان است که توجه دولت به این موضوع توسعه پایدار و همه جانبه به ویژه در موضوع سلامت است .

جهانگیری یادآور شد: تحول نظام سلامت از جمله طرح هایی است که با حمایت دولت و تلاش خستگی ناپذیر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت تا وضع سلامت، درمان و دولت بهبود یابد و خوشبختانه می توان گفت که پس از اجرای این طرح در این دو بخش مشکلات کمتری وجود دارد.

وی گفت: به همین منظور استانداران سراسر کشور برای برنامه ریزی طرح نظام جامع سلامت با دولت همسو شده اند که توفیقات خوبی در این زمینه داشته ایم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در طرح نظام جامع سلامت مدنظر است کاهش هزینه درمان و دارو است و در این طرح ما به 90 درصد از اهداف خود دست یافته ایم.

وی خاطرنشان کرد: بیمه همگانی نیز از مسائل مهم کشور بود و توانستیم ظرف مدت کوتاهی 8 میلیون نفر را بیمه کنیم که این رقم قابل توجهی است و همه افراد می توانند از این پس دارای دفترچه درمان باشند.

جهانگیری یادآور شد: یکی دیگر از دغدغه های ما این است که تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها تامین شود تا بیمار برای درمان خود به خارج از بیمارستان ارجاع نشود البته برخی از تجهیزات را نمی توان در تمام بیمارستان ها داشت که این نیز باید در حد بسیار کم باشد.

وی افزود: طرح نظام جامع سلامت باید بطور متوازن در کشور رشد پیدا کند و به همه مناطق کشور بخصوص روستاها توجه ویژه ای داشته باشیم تا رضایتمندی مردم دائمی و پایدار بماند.امیدواریم بتوانیم با پشتیبانی و حمایت مالی مناسب منابع مورد نیاز طرح جامع سلامت را تامین کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار