درب باب‌ راس حرم حضرت ابوالفضل(ع) سه روز دیگر در خمین

خبرگزاری پانا: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان خمین گفت: سه روز دیگر درب باب‌ راس حرم حضرت ابوالفضل(ع) به شهرستان خمین وارد خواهد شد.

کد مطلب: ۳۴۱۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد

حیدر خسروی در گفت ‌و‌گو با خبرنگار پانا، افزود: روز سه‌شنبه هشتم اردیبهشت 94 مراسم استقبال از درب حرم ساعت 16 در روستای شهابیه و همچنین روستاهای ورآباد و میشیجان برگزار خواهد شد و ساعت 18 درب حرم در میدان سرداران شهر خمین مورد استقبال مردم شهرستان خمین قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: باب ‌راس حرم حضرت ابوالفضل(ع) به بیت قدیمی امام خمینی(ره) منتقل خواهد شد و در این مکان نماز جماعت و همچنین دعای توسل و دیگر برنامه‌های مذهبی با حضور مردم این شهرستان برگزار می‌شود.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان خمین اظهار داشت: درب حرم ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 9 اردیبهشت به سمت شهر قورچی باشی حرکت و پس از عبور از روستای لیلیان و از توقف در امامزاده ورچه، ساعت 12 به سوی اراک انتقال می‌یابد.
خسروی بیان کرد: در ساخت این درب سه کیلو و 190 گرم طلا، 700 کیلو مس، و چهار مترمکعب چوب ساج به کار رفته و 50 هنرمند نیز روی آن کار کرده‌اند. این درب با نام باب الراس‌الشریف با ارتفاع چهار متر و 28 سانتیمتر و عرض 280 سانتیمتر در دو لنگه ساخته شده است.
وی اضافه کرد: عملیات ساخت این درب از محرم سال 92 در ساوه آغاز شده و حدود 18 ماه به طول انجامیده است. هزینه ساخت این درب دو میلیارد تومان برآورد شده است که آن‌ را مردم استان مرکزی به ویژه مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه اهدا کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار