جشنواره ملی خلیج فارس از 8 تا 10 اردیبهشت در استان بوشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری پانا :معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: جشنواره ملی خلیج فارس از 8 تا 10 اردیبهشت همزمان با روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۳۳۶۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر ،رضا عوض‌پور در نشست برگزاری جشنواره ملی خلیج فارس در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس است اظهار داشت: این استان دارای 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس است که بیشترین مرز دریایی با این آبراه بین‌المللی را دارد.

وی، با بیان اینکه محور توسعه استان بوشهر دریا و ساحل است تصریح کرد: اکنون برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در محورهای توسعه استان طراحی و اجرا شده که دهکده‌های گردشگری ساحلی و طرح‌های مختلف بندری و شیلاتی از آن جمله است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با بیان این که خلیج فارس در ارتباطات دریایی نقش مهمی دارد گفت: دهم اردیبهشت سالروز اخراج‌ پرتغالی‌ها از خلیج فارس، به‌ عنوان‌ روز ملی‌ خلیج‌ فارس‌ نامگذاری‌ شده است که به همین مناسبت هرسال به همین مناسبت برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با اشاره به موقعیت آبراه خلیج فارس در جهان افزود: موقعیت ویژه خلیج فارس و ارتباط این آبراه با اقیانوس هند و آب‌های آزاد، اهمیت آن در سیاست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای روز به روز بیشتر نمود می‌دهد.

عوض‌پور با بیان اینکه خلیج فارس از لحاظ ذخایر انرژی دارای جایگاه مهمی است، گفت: بسیاری از ذخایر انرژی موجود در خلیج فارس بین ایران و دیگر کشورهای همسایه مشترک است.

وی، با اشاره به اینکه جشنواره ملی خلیج فارس در استان بوشهر برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: جشنواره ملی خلیج فارس از 8 تا 10 اردیبهشت همزمان با روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر برگزار می‌شود.

عوض‌پور، با اشاره به اینکه در کنار جشنواره ملی خلیج فارس، همایش‌های ملی برگزار می‌شود تصریح کرد: همایش ملی توسعه دانایی محور، جشنواره دانایی خلیج فارس با مشارکت وزارت نفت و بنیاد نخبگان از دیگر برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار