خلیج فارس نماد برجسته هویت ملی است

بوشهر ( پانا ) دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: خلیج فارس علاوه بر نماد برجسته هویت ملی الگوی انسجام بخش نیز می باشد

کد مطلب: ۸۱۸۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
خلیج فارس نماد برجسته هویت ملی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، سید محمدرضا موالی زاده در همایش بین المللی خلیج فارس بیان داشت: جهانیان می دانند که ایرانیان میراث تاریخی کهن هستند که در فرهنگ عمومی ایرانیان مولفه های بسیار وجود دارد و یکی از آنها دلبستگی مردم به خلیج فارس است.

وی اظهار داشت: فرهنگ عمومی یک کنش همگن و همگرا در جامعه است که اتحاد و همدلی را در آنها نهادینه کرده و هر نقطه ای از جهان در هر قومی و مذهبی و در هر شرایطی از عمق جان نام خلیج فارس را بر زبان دارند.

موالی زاده خلیج فارس را علاوه بر نماد برجسته هویت ملی الگوی انسجام بخش بیان کرد و افزود: رابطه ایرانیان با خلیج فارس یک ارتباط خوب است و ایران از شیره جان خود خلیج فارس را سیراب نموده است.

وی خاطرنشان کرد: خلیج فارس مادر میهن است که اکنون برنا و برومند گردیده و نمی توان نام دیگر بر آن گذاشت و این در بستر یک جامعه شکل می گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی عنوان داشت: وقتی اسلام در این سرزمین پا نهاد بر این مدعا صحه گذاشت که خلیج فارس برگی معتبر از هویت تاریخی و سند گویای تمدن یک ملت فرهیخته می باشد.

موالی زاده تصریح کرد: نام های تاریخی بین المللی اساسا تغییر ناپذیر هستند و باید با همگرایی بیشتر در منطقه از این نام استفاده کرد و این صدای ٨٠ میلیون ایرانی هست و در قالب فرهنگ عمومی بیان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار