سرپرست شبکه دامپزشکی خمین به پانا خبر داد:

صادرات 22 تن عسل خمین به خارج از کشور در سال گذشته

خبرگزاری پانا: سرپرست شبکه دامپزشکی خمین با اشاره به صادرات عسل شهرستان خمین به سایر کشورها گفت: 22 تن عسل مرغوب بسته بندی شده این شهرستان سال گذشته به خارج از کشور صادر شد.

کد مطلب: ۳۳۲۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

محمود بهروزی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: این میزان عسل از گمرک اراک به کشور مالزی صادر شده و ارزش ریالی عسل صادراتی این شهرستان سه میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: عسل تولیدی خمین از نظر کمیت رتبه دوم و از نظر کیفیت رتبه اول استان مرکزی را دارد.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خمین اظهار داشت: سال گذشته 153هزار و 300 کیلو گرم عسل از زنبورستان های شهرستان خمین برداشت شد که این میزان تولید از 25 هزار و 189کلنی زنبور عسل با میانگین تولید حدود هفت کیلوگرم به دست آمده است.
بهروزی بیان کرد: واحدهای بسته بندی برای جمع آوری، فرآوری عسل تولیدی زنبورستان های خمین در شرایط بهداشتی و مناسب برای عرضه به بازارهای داخلی و خارجی در این شهرستان ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: از 9 کارگاه فرآوری عسل در شهرستان خمین، هفت کارگاه فعال است که با راه اندازی کارگاه های فرآوری عسل برای 80 نفر به طور مستقیم در خمین شغل ایجاد شده است.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خمین گفت: در این کارگاه ها بیش از ظرفیت تولید شهرستان، عسل جمع آوری، فرآوری و بسته بندی می شود.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی قطب مهم تولید و فرآوری عسل در کشور است که به طور مستقیم 190 نفر در حرفه زنبورداری مشغول به کار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار