رابطان مشاوره در مدارس ابتدایی کاشان فعالیت می کنند

خبرگزاری پانا :رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان گفت: از فعالیت رابطان مشاوره در مدارس دوره ابتدایی این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۳۲۶۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،"حسین عنایتی" گفت: کارگاه های رابطان هسته مشاوره مدارس ابتدایی شهرستان کاشان با حضور 70 نفر از معاونان آموزشی و پرورشی طی چهار روز و درقالب هشت جلسه برگزارشد.
وی افزود: رابطان مشاوره دراین جلسات با موضوعاتی نظیر مبانی مشاوره، اختلالات یادگیری، بیش فعالی، مهارتهای زندگی، اختلالات گفتاری دانش آموزان و مهارت ارتباط موثر با دانش آموزان آشنا شدند.
به گفته وی، اساسی ترین دوران رشد شخصیتی و روانی هر انسان دوره كودكی اوست كه گذر مناسب از این دوره تعیین كننده و تضمین كننده رشد تكاملی وی در مراحل بعدی است .
وی تصریح کرد: بیش فعالی و نقص توجه از جمله مشکلات شایع دوران کودکی است که عدم اطلاع خانواده و اولیا مدارس نسبت به آن می تواند به عنوان مشکلات اخلاقی و رفتاری تلقی شده و به افت تحصیلی منجر شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت شناسایی به موقع مسایل و مشکلات دانش آموزان ابتدایی و عدم وجود مشاور متخصص در این مقطع، طرح رابطان هسته مشاوره در مدارس شهرستان کاشان اجرا گردید.
وی گفت: طرح آموزش مهارتهای دوران عقد نیز برای دانش آموزان متاهل شهرستان کاشان از دیگر کارگاه های آموزشی مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان با هدف آشنایی فراگیران با ویژگی های این دوره و آموزش مهارتهای زندگی زناشویی رضایت بخش اجرا شد.
عنایتی افزود: دراین کارگاه یک روزه که درمرکز مشاوره آموزش وپرورش تشکیل شد پنجاه نفر از دانش آموزان متاهل شرکت کرده که موضوعات خودآگاهی، تفاوتهای مردان وزنان، باورهای درست و نادرست و شیوه های ارتباطی موثر زناشویی را در این کارگاه فراگرفتند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار