زنگ بهداشت روان  در مدارس کاشان به صدا درآمد

کاشان (پانا) - رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان از نواخته شدن زنگ بهداشت روان در مدارس این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۱۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
زنگ بهداشت روان  در مدارس کاشان به صدا درآمد

حسین عنایتی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی روز دهم اکتبر برابر با 18مهرماه را به نام روز جهانی بهداشت روان نامگذاری کرده است تا با اجرای برنامه های آموزشی و آگاهی بخش، توجه شهروندان جامعه را برای حفظ سلامت روان و کسب مهارتهای زندگی جلب کند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی، هر سال متناسب با مشکلات روز دنیا، شعاری را انتخاب می کند که امسال نیز شعار "سلامت روان و سبک زندگی آگاهانه ،متعهدانه و شادمانه درنوجوانان" را برای این روز معرفی کرده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به وجود مشکلات وآسیب های اجتماعی که در بین نسل جوان و نوجوان شاهد هستیم ،برنامه های اجرایی بهداشت روان در مدارس و با مشارکت دانش آموزان می تواند تا به کاهش آسیبهای اجتماعی کمک کند تا بتوانند درفضایی مناسب و متعالی و آسوده خاطر محتوای آموزشی را فرا بگیرند.

وی تصریح کرد: آشنایی کارکنان مدارس و اولیاء با موضوع سلامت روان نقش بسزایی در ارتقا سلامت روان دانش آموزان دارد، لذا مشاوران مدارس برنامه های متنوع و مناسبی را این گروه از مخاطبان طراحی و اجرا خواند کرد.

عنایتی گفت: اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی با موضوع سلامت روان، سخنرانی کارشناسان سلامت روان در مدارس،نمایش فیلم و برپایی نمایشگاه و حضور در موسسات مرتبط با سلامت روان ازجمله برنامه های مشاوران در این هفته خواهد بود.

به گزارش پانا، آیین نمادین هفته بهداشت روان با اجرای برنامه های کارگاهی، نمایشی و نمایشگاهی در هنرستان دخترانه دستمالچی کاشان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار