طرح احیا و تعادل بخشی منابع اب زیرزمینی در دستور کار وزارت نیرو

خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر ضرورت احیا و تعادل بخشی منابع اب زیرزمینی گفت: خشکسالی هشت ساله گذشته در ایران واقعیتی است که باید باور کنیم.

کد مطلب: ۳۱۷۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، محمد حاج رسولیها در نخستین همایش سراسری مدیران منابع آب استان های کشور با موضوع طرح احیا و تعادل بخشی منابع اب زیرزمینی افزود:‌ باید رابطه منطقی بین صف و ستاد ایجاد شود و برای تحقق اهداف و برنامه ها و استراتژی‌هایی که داریم، بستر مناسب طراحی کرد.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: هم‌اکنون در تمام مناطق کشور به ویژه در مناطق کوهستانی آثار تغییر اقلیم را می توان به وضوح مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: دیگراز برف و باران های گذشته و تشکیل یخچال‌های طبیعی خبری نیست و اقلیم کشور ما در حال تغییر است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: وزارت نیرو به عنوان ستاد، اقدامات موثری را آغاز کرده و خوشبختانه با حمایت دولت و تشکیل دوره جدید شورای عالی آب قرار است تمامی ارگان های کشور در خصوص برنامه‌ها و سیاست‌های بخش آب با این شورا هماهنگی کنند.

وی با بیان اینکه اقدام دیگر وزارت نیرو، تغییر رویکرد از بحث سازه‌ای به غیر سازه‌ای است، گفت: برای اجرای احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی باید رابطه منطقی بین صف و ستاد ایجاد شود و برای تحقق اهداف و برنامه ها و استراتژی‌هایی که ایجاد می شود یک بستر مناسب طراحی کرد.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیران و روسای ادارات منابع آب شهرستانها گفت: مدیران امور شهرستان‌ها برای پیشبرد اهداف خود بر نیروی انسانی و ابزار منابع مالی تکیه دارند که متاسفانه در بیشتر اوقات با کمبود و ناکامی‌هایی مواجه می‌شوند.

وی اجرای این طرح را نیازمند جدیت مدیران امور و هماهنگی کامل با همدیگر دانست و ادامه داد: گاهی یک بخشنامه یا دستورالعمل از ستاد به صف دچار تغییرات بسیاری می‌شود اما در اجرای طرح باید با هماهنگی لازم برای تحقق تمام اهداف این طرح تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار