نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی:

پروژه راه آهن اردبیل-میانه با 62 درصد پیشرفت در حال اجراست

خبرگزاری پانا:نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه آهن اردبیل-میانه با 62 درصد پیشرفت در حال اجراست.

کد مطلب: ۳۱۵۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، کمال الدین پیرموذن ‌در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در اردبیل با اشاره به روند اجرایی پروژه راه آهن اردبیل-میانه، گفت : پروژه راه آهن اردبیل-میانه با 62 درصد پیشرفت در حال اجرا‌ست و این راه آهن صد در صد در محور اردبیل به میانه اجرا خواهد شد .

وی با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان با وزیر جهاد کشاورزی گفت‌: در این دیدار مقرر شد صادرات سیب زمینی اردبیل با لحاظ کردن مشوق و جایزه سیب زمینی انجام گیرد .

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس ‌با بیان اینکه سیب زمینی استان سالم ترین سیب زمینی بوده و از نیترات کمی برخوردار است، افزود‌: ساخت سردخانه سیب زمینی، پرداخت یارانه شیر، راه اندازی مرکز پرورش زنبور عسل با برند ملی سبلان و مسائل مربوط به آبیاری کم فشار در دیدار با وزیر جهادکشاورزی مورد پیگیری قرار گرفت .

پیرموذن با اشاره به دیدار با وزیر کار نیز گفت‌: در این دیدار مقرر شد استان اردبیل به عنوان پایلوت کسب کار خانگی معرفی شود و سازمان بازنشستگی نیز در منطقه آزاد تجاری استان اقدام به سرمایه گذاری نماید .

دبیر مجمع نمایندگان استان با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی مستقل برای استان اردبیل، تصریح کرد‌: منطقه آزاد تجاری مستقل استان، نیر تا ویلکیج، همه نوار مرزی و قسمتی از اردبیل‌، فرودگاه و سرعین مرکز ثقل منطقه مصوب شده است .

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس‌ با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد، خاطرنشان کرد : تسریع در امور زیربنایی، عمران و رشد اقتصادی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تنظیم بازار کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی، تولید کالاهای صنعتی و تبدیلی با کاهش موانع قانونی از مزیت‌های مناطق آزاد هستند .

وی با بیان اینکه بیشترین ثروت مردم از اکوتوریسم است و امروز اکوتوریسم، جهان گردی و طبیعت گردی در همه دنیا جایگزین همه ثروت‌ها و درآمدها شده است، افزود: اردبیل آئینه تمام نمای طبیعت، فرهنگ و تاریخ ایران زمین است .

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس‌ تصریح کرد‌: مجلس مصمم است خانواده‌های دارای درآمد بالای 2.5 میلیون تومان از دریافت یارانه حذف شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار