90 درصد اقتصاد در دنیای کنونی وابسته به فناوری هاست

خبرگزاری پانا : استاد دانشگاه علم و صنعت تهران گفت: در دنیای کنونی، 90 درصد اقتصاد وابسته به تکنولوژی است و باید با شناخت نیازهای بشر، فناوری های دنیا را به روزرسانی کرده و مطابق با نیازها پیش ببریم.

کد مطلب: ۳۱۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، دکتر علی اکبر جلالی در همایش کامپیوتر و برق در دانشگاه آزاد بندرگز، با بیان این که ارتباطات نقش کلیدی در توسعه اقتصاد جهانی دارد، افزود: اگر نتوانیم دانش را کاربردی کرده و آن را تحقق بخشیم، پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی، شاخصه های توسعه اقتصادی را درآمد ناخالص داخلی، تجارت و سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد و افزود: اگر آمارهای جهانی را نگاه کنیم میزان رشد ایران 03/2 درصد بوده که مهم ترین عامل آن، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است.

وی هم چنین پذیرش ریسک بیشتر، نیاز به سواد دیجیتالی، تصمیم گیری آگاهانه، ارتقاء علمی و نوآوری و نیاز به زندگی مجازی را از مقدمات تحقق تکنولوژی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست.

استاد دانشگاه علم و صنعت تهران، در ادامه گزارشی از آمارهای جهانی اقتصادی ارائه کرد و گفت: ایران در ردیف 19 کشور اقتصادی جهان قرار گرفته است.

دکتر جلالی، تحقیق، پژوهش و تجربه را زمینه رشد کشور و مراکز آموزشی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که زیرسازی ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) روستایی برای اولین بار در استان گلستان پایه ریزی شد، افزود: از تعداد 10 هزار ICT روستایی بیش از 400 ICT در استان گلستان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار