یک منتقد سینما:

فیلم مرگ ماهی ادامه سه گانه اجتماعی روح الله حجازی است

خبرگزاری پانا: منتقد و نویسنده سینما گفت که فیلم مرگ ماهی ادامه سه گانه روح الله حجازی در سینمای اجتماعی است.

کد مطلب: ۳۱۳۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، میلاد اکبر نژاد منتقد سینما درمراسم معارفه خبری فیلم مرگ ماهی اظهار کرد: این فیلم سومین کار از سه گانه حجازی است که در رابطه با طبقه متوسط می باشد.
وی یادآور شد: فیلم سینمایی مرگ ماهی در ادامه سه گانه زندگی خصوصی آقا و خانم میم و زندگی مشترک آقای محمودی و بانو می باشد. حجازی رفته رفته در هر فیلم کارگردانی روان تر و بهتری پیداکرده و در این فیلم هم با کار بهتری از این کارگردان روبرو هستیم.
سحر دولت شاهی بازیگر فیلم مرگ ماهی نیز در این مراسم افزود: فیلم مرگ ماه را برای نخستین بار در جشنواره دیدم و بسیار از دیدن آن لذت بردم.
وی یادآور شد که مرگ ماهی برای من فیلمی شاعرانه و خاص بود.
این منتقد و نویسنده سینما اظهار کرد: از میان سه فیلمی که امسال در جشنواره دارم تعلق خاطر خاصی نسبت به مرگ ماهی دارم. زیرا این فیلم موضوع انسانی و شریفی را بیان می کند.
اکبرنژاد ادامه داد: با اینکه در مرگ ماهی نقش کوتاهی را ایفا می کنم ولی این فیلم را از خودم می دانم.
حجازی کارگردان فیلم مرگ ماهی در نشست حضور نداشت ولی نامه ای فرستاده بود که در نشست خوانده شد. متن این نامه بدین شرح است:
پشت چراغ ایستاده ام و چراغ سبز می شود. هنوز لختی نگذشته که صدای بوق ماشین های مختلف بلند می شود. از آن طرف ماشین هایی که پشت چراغ هستند چنان با حوصله به راه می افتند که گویی قرار است تنها خودشان خودشان از آن بگذرند این است مثالی موجز از آن چیزی که در پیرامون ما اتفاق می افتد. گمان می کنیم که همگی به نوعی فقط به فکر خودمان هستیم به قول سمد در فیلم زنگی مشترک آقای محمودی و بانو همه بی رحم شدند. آنچه که مرا به ساخت فیلم مرگ کاهی فراخواند فکری بود که گویی کم کم به وادی نسیان سپرده می شد. همان حس دوست داشتن. ما همگی به حس دوست داشتن و درک متقابل نیازمندیم چرا که همین ثمر برایمان خواهد ماند. به مهمانی ماهی ها خوش آمدید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار