برزو ارجمند در ویژه برنامه هفت

پیوند برادری با وحید جلیلوند باعث بازی در چهارشنبه 19 اردیبهشت شد

خبرگزاری پانا: برزو ارجمند گفت: بعد از مجموعه تلویزیونی نردبان آسمان که با وحید همکاری داشتم یک پیوند برادری برقرار شد که این خود موجب ریسک وحید برای سپردن نقشی در چهارشنبه 19اردیبهشت به من شد.

کد مطلب: ۳۱۱۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، دومین ویژه برنامه هفت به چهار گفت وگو با عوامل چهارفیلم به نمایش در آمده در برج میلاد اختصاص داشت که همچون برنامه به اکران در آمده در برج، اولین گفت و گو به فیلم خداحافظی طولانی ساخته فرزاد موتمن تعلق گرفت.

فرزاد موتمن در این گفت و گو بیان کرد فیلم خداحافظی طولانی را با دل خود ساخته ام و برای ساخت آن انگیزه داشته ام اما فکر می کنم این فیلم نسبت به سایر کارهای من که تجربی بوده اند مخاطب عام تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه همیشه دوست داشته ام در یک فضایی صنعتی و کارگری فیلم بسازم گفت: برای یک فیلمساز کار و پرداخت به اقشارمختلف جذاب است. اگرچه که حدود 90 درصد فیلم ها همچنان در تهران ساخته می شود. بنابراین اولین موضوعی که در کنار داستان عشقی آن توجه مرا به خود جلب کرد فضای کارگری آن بود.

موتمن با اشاره به اینکه فیلم عشقی ساختن با کاراکترهایی از طبقه کارگر سخت است ادامه داد دامنه دیالوگ و کلمات طبقه کارگرزیاد نیست و به راحتی نمی توانند خود را بیان کنند و با این حرف زدن کم می خواهیم ماجرایی عشقی را به تصویر بکشیم.
علی حضرتی، تهیه کننده فیلم خداحافظی طولانی در این گفت وگو با بیان اینکه سرمایه گذاری این کار کاملا مستقل بود عنوان کرد: تولید این کار حدود 50 روز به طول انجامید که البته حدود یکسال و نیم با اصغر عبداللهی پیرامون این فیلمنامه صحبت داشتیم که گزینه اول من برای کارگردانی این فیلم فرزاد موتمن بود.
سابقه مستند سازی خیلی به من کمک کرد
دومین گفت وگو دومین ویژه برنامه هفت به فیلم و عوامل چهارشنبه 19 اردیبهشت تعلق گرفت.
وحید جلیلوند، با تاکید بر اینکه مهمترین عنصر این فیلم روایت بود افزود: سابقه مستند خیلی به من در ساخت این فیلم کمک کرد تا با جنس واقعیت آشنا شوم. اینکه وقتی در خیابان قدم می زنیم ازاتاقکی به مردم نگاه نمی کنیم یک روایت این کارگردان باورپذیر به مولف می دهد.
وی درباره تهیه کنندگی علی جلیلوند گفت: اینکه یک کارگردان در جریان کار خود به چیزی جز کار فکر نکند یک نعمت است که همیشه درکار با علی و درکارهای قبلی این وجود داشته است.
علی جلیلوند نیز در ادامه صحبت های وی بیان کرد: چه در سینما و چه در کارهای تلویزیونی و نمایش هدف اصلی ارتباط برقرار کردن مخاطب با اثراست که به آن توجه دارم اما وقتی صحبت از گیشه می شود خود به نوعی ارتباط با مخاطب را نشان می دهد.
برزوارجمند،بازیگر فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت در ادامه این گفت و گو بیان کرد: بعد از مجموعه تلویزیونی نردبان آسمان که با وحید همکاری داشتم یک پیوند برادری برقرار شد که این خود موجب ریسک وحید برای سپردن این نقش به من باشد که البته بابت آن مرارت های بسیاری هم کشیدم.
اما امیرآقایی از بازیگران مرد این فیلم نیز مهمان تلفنی هفت بود که اظهار کرد: یکی از نقاط قوت این فیلم بود که خود من را به چالش کشید.
برخی فیلم های اجتماعی سال های اخیر مبتذل هستند
براساس این گزارش، سومین فیلم مهمان ویژه برنامه هفت، خانه دختر ساخته شهرام شاه حسینی بود که با بیان اینکه تلاش کردیم حساسیت موضوع این فیلم لطمه ای به قصه نزند عنوان کرد: فیلم تنها روایت ساده خود را انجام می دهد.
این کارگردان با اشاره به اینکه تعدادی از فیلم های اجتماعی بر پرده های سینما مبتذل هستند گفت: وقتی به فیلم های نعمت الله، اصغرشهبازی وفرهادی توجه می کنیم متوجه می شویم که یک پله بالاتر هستند و یک فیلم اجتماعی می سازند. فیلم اجتماعی تعریف کردن یک قصه سرراست یک خطی است که می خواهد شرایط را توضیح دهد و موضوع را حل نمی کند.
محمد شایسته تهیه کننده این فیلم از دیگر مهمانان برنامه هفت بود که در خصوص چگونگی پیوستن به این پروژه و انتخاب فیلمنامه به یک برخورد اتفاقی اشاره داشت.
رویا تیموریان از بازیگران فیلم خانه دختر از نیز در ادامه این گفت و گو بیان کرد: با شهرام شاه حسینی پیش از این سابقه همکاری داشته ام و مطمئن بودم با سناریوی خوب و یک مجموعه کاری رو به رو خواهم بود که خروجی آن با سر و ریختی زیبا باشد که البته مطمئن نیز هستم که این اثر شهرام شاه حسینی فصل جدیدی در کارنامه کاریش خواهد بود.
رعنا آزادی وربازیگردیگر فیلم خانه دختر درخصوص فیلم توضیح داد: این فیلم به مسئله‌ای می پردازد که نسبتا مسئله جامعه است و تاکنون در سینما بدان پرداخته نشده بود و شهرام شاه حسینی با زیرکی تمام بدان پرداخته و آن را به نمایش در آورده است.
می شود دوباره هر روز زندگی کرد
اما فیلم حکایت عاشقی آخرین مهمان گفت وگویی ویژه برنامه هفت بود که احمد رمضان زاده، کارگردان آن با بیان اینکه من خود یک کرد هستم گفت: من خود موضوع را با گوشت و پوست خود لمس کرده ام که البته جز موضوعاتی است که باید زودتر به آن پراخته شود زیرا که گذشت و ایثاری که مردم برای شیمیایی ها و مردم حلبچه انجام دادند ارزش پرداخت دارد.
مشکین مهرگان نیز به عنوان طراح صحنه و لباس این فیلم عنوان داشت: نقطه ارتباط مخاطب فضا و اتمسفری است که قراراست ما آن را تصور کنیم و به اجرا در آوریم و اگر ایجاد شود سبب خوشحالی مجموعه کار می شود.
وی گفت: با وجود اینکه آغاز این کار همزمان با پایان کار مزار شریف همراه شده بود و به شدت خسته بودم اما موضوعیت حلبچه توانست برای همکاری تحریک کننده باشد. در هر حال فیلم به نکات ارزشمندی می پردازد.
بهمن زرین پور از بازیگران پر سابقه عرصه تصویر از دیگرمهمانان هفت بود که در خصوص این فیلم گفت: قصه ای بود که من آن را خواندم که خیلی اصرار داشتیم که در این سن دقت کنیم که می شود دوباره هر روز زندگی کرد و نقشی که در این قصه برای پیرمرد این داستان در نظر گرفته شده بود خیلی به این موضوع نزدیک بود.
شیلان رحمانی از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی بود که بیان کرد: پیش از این کار در چند تئاتر و یک فیلم حضور داشته ام اما حضور جدی من به عرصه بازی و تصویر با این فیلم آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار