با حضور وزیر ارشاد در استان خوزستان؛

آیین اختتامیه جشنواره ملی مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار می شود

خبرگزاری پانا: مدیر کل ارشاد استان خوزستان از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره مسابقات قرآنی کشوری مدهامتان امروز با حضور ˝سید محمد حسینی ˝ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان خوزستان شهر اهواز خبر داد.

کد مطلب: ۳۰۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، حجت الاسلام "سید لطف الله سپهر" با اعلام این خبر افزود:جشنواره مسابقات قرآنی مدهامتان با شرکت 218 نماینده قرآنی از سراسر کشور برگزار می‌شود که این تعداد به جهت افزایش سهمیه برخی استان‌ها از جمله خوزستان، خراسان رضوی و تهران به حدود 250 نماینده افزایش یافته است.
وی یادآور شد: هشتمین مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان با رقابت 32 استان کشور در 7 رشته قرائت، ترتیل، حفظ 10 و 20 جزء، حفظ کل قرآن، اذان و تفسیر در اهواز برگزار شده است.
حجت الاسلام سپهر با بیان این که سیاست ما این بوده که کانون های مساجد را در مناطق محروم و روستاهای پرجمعیت فعال تر کنیم، افزود: یکی از فعالیت های خوب کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه به برنامه های قرآنی است که همه ساله شاهد رشد آنها هستیم و جشنواره قرآنی مدهامتان یکی از این برنامه هاست.
وی خاطر نشان کرد: خوزستان قطب قرآنی کشور است و در رشته های مختلف قرآنی مقامات و رتبه های برتر کشوری و بین المللی را کسب کرده است.
سپهر ادامه داد: در حال حاضر بیش از 114 مؤسسه قرآنی را ظرف 2 سال در استان تأسیس کردیم و همه مشغول فعالیت در عرصه قرآنی هستند به همین منظور به خاطر پیشرفت ها و فعالیت های متعدد و متنوعی که در استان داشتیم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزاری هشتمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان به خوزستان محول شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اضافه کرد: این جشنواره فرصتی است تا به واسطه آن پتانسیل ها، استعدادها و توانمندی های موجود در مساجد را به کشور معرفی و انگیزه ای برای جذب علاقه مندان به مساجد و فعالیت های قرآنی ایجاد کنیم.
وی در خصوص تأکیدات مقام معظم رهبری به حفظ قرآن، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب به شایستگی به نقش اثرگذار مساجد به عنوان مجموعه ای مفید و کارآمد در فعالیت های قرآنی پرداخته اند و این تأکیدات فصل جدیدی را برای انجام فعالیت های فرهنگی و کیفی نشان می دهد از این رو کانون های مساجد باید خود را برای انجام مأموریت بزرگتر آماده کنند تا منویات مقام معظم رهبری را در حفظ قرآن تحقق بخشند.
دیدار با مسوولان استان و تجلیل از برگزیدگان جشنواره مدهامتان از جمله دیگر برنامه های سفر سید محمدحسینی به استان خوزستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار