گردشگری یکی از زیر شاخه ها و ابعاد مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری پانا:سومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با حضور منوچهر حبیبی معاون امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی عضو کارگروه در دفتر امور عمرانی استانداری قزوین برگزار شد.

کد مطلب: ۲۹۸۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این جلسه منوچهر حبیبی معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی بومی گرایی و اجرا نمودن کارهای کوچک، کم هزینه و دست یافتنی است که بخش اعظم آن در رونق اقتصادی، اشتغال زایی و توانایی انجام کار توسط مردم انجام می شود، از این روگردشگری استان به عنوان یکی از زیر شاخه ها و ابعاد مهم تحقق اقتصاد مقاومتی از اهمیت زیادی برخوردار است که باید توجه ویژه ای به آن شود .

وی در ادامه صنعت گردشگری را یکی از عناصر ارزشمند استان جهت سرمایه گذاری خواند و افزود: یکی از محورهای مهم توسعه استان قزوین رونق صنعت گردشگری است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی ویژه قزوین و جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی که در مناطقی مانند الموت، آوج و طارم و...وجود دارد باید با ساماندهی و مدیریت مناسب و استفاده از این ظرفیت ها به نتایج ارزشمندی در این حوزه دست یافته و بستر مناسبی جهت افزایش ورود گردشگر به استان را فراهم نمود .

حبیبی ایجاد اقامتگاههای بوم گردی را حرکتی ارزشمند در تقویت و توسعه گردشگری شهری و روستایی استان عنوان کرد و اظهار داشت: رمز ماندگاری روستاها فراهم شدن شرایط اقتصادی مناسب و اشتغالزایی مردم روستا و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرهاست و ایجاد اقامتگاههای بوم گردی در استان علاوه بر تاثیر به سزایی که در معرفی آداب و رسوم مناطق مختلف و سنت اصیل میهمان نوازی در استان خواهد داشت به عنوان مکانی جذاب و متنوع با استقبال گردشگران مواجه خواهد شد، که بستر مناسب جهت افزایش اشتغال و درآمدزایی مردمان روستا را فراهم می نماید.

معاون عمرانی استاندار قزوین همچنین با تاکید بر اهمیت امنیت سفر گردشگران و تضمین سلامت سفر آنها تصریح کرد: ناظرین سازمان میراث فرهنگی، مجموعه دفتر روستایی، دهداری ها و بخشداری ها و به ویژه مجموعه نیروی انتظامی باید اطلاعات دقیقی جهت شناسنامه دار شدن این اماکن در اختیار داشته باشند و با نظارت جدی زمینه رفاه حال گردشگران جهت اسکان در این مراکز را فراهم آورند که امیدواریم با برنامه ریزی جامع و مدون و پیگیری مستمر بتوانیم تعداد قابل توجهی کاشانه اقامتی در شهر و روستاهای استان ایجاد کرده تا در ایام نوروز از آن بهره مند شویم.

این مقام مسئول همچنین عرضه سوغات و صنایع دستی استان را یکی از نمودهای واقعی اقتصاد مقاومتی دانست گفت: استان قزوین در سوغات و صنایع دستی باید مانند اصفهان و یزد و ... سوغات و صنایع دستی جهت ارائه و عرضه به گردشگران به صورت شاخص داشته باشد که با توجه به موقعیت جغرافیایی قزوین و مسافر پذیر بودن آن باید کلیه سوغات و صنایع دستی با کیفیت بالا و قابل رقابت در بازار ارائه گردد.

حبیبی همچنین با اشاره به اهمیت باغستانهای سنتی قزوین در گردش چرخه اقتصادی و توسعه گردشگری استان با تاکید بر جلوگیری از تخریب نوار سبز شهر قزوین خواستار توجه بیشتر سازمانهای متولی در حفظ و نگهداری از باغستان سنتی قزوین و ارائه محصولات ارگانیک این باغها به عنوان تولیدات استان در بازارچه های صنایع دستی شد.

وی در پایان با اشاره به فرصت کم باقی مانده تا ایام نوروز از کلیه دستگاههای اجرایی عضو کارگروه خواست تا با برنامه ریزی جامع و مدون در انجام وظایف محوله تلاش نمایند و با پیگیری و جدیت مستمر آنها را به نتیجه مطلوب برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار