پیشرفت 55 درصدی پروژه های اقتصاد مقاوتی آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری

تبریز (پانا) - دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی گردشگری آذربایجان شرقی از پیشرفت 55 درصدی، 4 پروژه اقتصاد مقاوتی آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۸۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت 55 درصدی پروژه های اقتصاد مقاوتی آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری

احد قهرمانی با بیان اینکه یکی از راه های رونق اقتصادی در شرایط کنونی اتکا به درآمدهای گردشگری است، گفت: در این راستا سند اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی به عنوان اسناد بالادستی در افق 3 ساله تبیین و ابلاغ شده بود.

وی با بیان اینکه این سند با کاهش تکیه به اقتصاد غیر نفتی و بهره‎مندی حداکثری از ظرفیت‎های بخش خصوصی در اجرای پروژه‎های دولتی تدوین شده است، گفت: سند اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی به عنوان اسناد بالادستی، شامل 4 پروژه در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی در حال اجراست.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی گردشگری آذربایجان شرقی افزود: مجتمع چند منظوره هلیا هتل 5 ستاره، دهکده توریستی و تفریحی سیمرغ سد امند با هتل 5 ستاره، بازارچه دائمی صنایع دستی قزلچه میدان و مجتمع گردشگری مرکز جهانی تابلو فرش سردرود با حجم اعتباری یک هزار میلیارد تومان، جز این پروژه های این سند می باشند.

قهرمانی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از 55 درصدی این 4 پروژه، گفت: 65 درصد ازحجم اعتبار این پروژه ها از بخش خصوصی، 30 درصد تسهیلات بانکی و 5 درصد از منابع دولتی کمک های فنی و اعتباری تامین شده است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی گردشگری آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه تمامی پروژه های مذکور تا سال ۱۴۰۰ قابلیت اجرایی دارند، ادامه داد: در صورت رفع مشکلات موجود در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، این پروژه ها در حداقل زمان ممکن به بهره برداری خواهد رسید.

وی به دیگر اقدامات اساسی تبیین شده در این سند اشاره کرد و گفت: در راستای دستیابی به این اهداف اقدامات اساسی در جهت ارتقا سطح ظرفیت های گردشگری و تقویت زیرساخت‎ها و بازارچه‎های عرضه صنایع دستی انجام می پذیرد و در چشم انداز 3 ساله عملیاتی خواهد شد.

قهرمانی اضافه کرد: در گردهمایی معاونان گردشگری استان های شمالغرب کشور که در اردبیل برگزار شد، 6 پروژه از جمله ایجاد بازارچه دائمی و موقت مشترک صنایع دستی، برگزاری تورهای ترکیبی و آشنا سازی فعالان صنعت گردشگری، ایجاد نمایشگاه های فصلی و دائمی صنایع دستی و گردشگری، ایجاد و توسعه موزه های منطقه ای ، برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری منطقه ای و همکاری های مشترک باستان شناسی و کاوش های علمی و تهیه اطلس منطقه، به عنوان پروژه های مشترک در شمالغرب کشور از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی مطرح شد و به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار