برگزاری جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا:جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی با حضور مدیرکل ، معاونین ، مسئولین ستادی و رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستانها برگزار گردید.

کد مطلب: ۲۹۷۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این نشست با اشاره مسئولیت رؤسای مراکز آموزشی گفت: رؤسای مراكز آموزشی باید بتواند با منابع محدود و با تکیه بر آمار و اطلاعات درست به سمت اهداف سازمانی حرکت نماید.


جمشید اسعدی دانایی و توانایی را دو ویژگی عمومی مدیران برشمرد و افزود: رؤسای مراکز آموزشی با دارا بودن این دو خصیصه قادر خواهند بود که با کمترین امکانات بهترین خروجی اثر بخش را در زمینه های مهارت آموزی ایجاد و این خود نوعی مهارت آموزی با ایجاد زمینه های کارآفرینی است.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینكه تا كنون برنامه های عملیاتی مهارت آموزی مراكز آموزشی توسط معاونت آموزش این اداره كل تهیه و تنظیم و جهت اجرای دوره های آموزشی به مراكز ابلاغ می گردید ، تصریح كرد: رؤسای مراكز آموزشی متناسب با امكانات كارگاهی برنامه های عملیاتی سال آتی با رویكرد اقتصاد مقاومتی را تهیه و تا 30 بهمن ماه سال جاری به اداره كل ارسال تا در نشست شورای اداری به تصویب برسد.


وی با تأكید بر اینكه مراكز آموزشی می بایست در راستای تأكیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و رویكرد نوین سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور به آموزشهای تولید محور ابتكار عمل را در دست بگیرند ، یادآور شد: همكاران ما در مراكز آموزش فنی و حرفه ای شهرستانها ثابت كردند كه با همت مضاعف و عزم جهادی قادرند بر تمام مشكلات و مسائل فائق آیند و گزارش عملكرد نه ماهه سالجاری مراكز آموزشی مدعی این واقعیت است.


اسعدی با ابراز رضایت از عملكرد نه ماهه مراكز آموزش فنی و حرفه ای استان ، آن را نقطه عطفی در فرآیند توسعه و ترویج آموزش های مهارتی دانست.


تشکیل کارگروههای آموزشی منطبق بر برنامه مدون آموزشی ، شناسایی ظرفیتهای آموزشی منطقه ای بر اساس نیاز سنجی ، ترویج فرهنگ مهارت آموزی بر اساس مشارکتهای مردمی ، استفاده بهینه از منابع ، طرح توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای ، برنامه توانمند سازی رؤسای مراکز آموزشی از جمله اولویتهای برنامه ای سه ماهه چهارم سالجاری و سال آتی بود که اسعدی بر آنها تأکید نمود.


در این نشست رؤسای مراکز آموزشی ضمن ارائه گزارش عملکرد نه ماهه بخشهای مختلف در خصوص مسائل و مشکلات پیشه رو به بحث و تبادل نظر پرداختند و مسئولین ستادی در خصوص مباحث مطروحه به رؤسای مراکز پاسخ های لازم ارائه دادند.


محسن مددی معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل نیز درسخنانی گزارش عملکرد واحد های مختلف را ارائه و ازتحقق درصد بالایی از تعهدات آموزشی در هر دو بخش دولتی و آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار