برای نخستین بار در آذربایجان غربی :

برگزاری دوره آموزشی پرورش شتر مرغ در پیرانشهر

خبرگزاری پانا:برای نخستین بار در سطح استان آذربایجان غربی دوره آموزشی پرورش شتر مرغ در مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای پیرانشهر برگزار گردید.

کد مطلب: ۲۹۵۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، یوسف دلجوان رییس این مرکز آموزشی با اشاره به سند راهبردی مهارت و در راستای رویكرد سازمان به آموزشهای بازار محور متناسب با نیاز بازار كار و افزایش تنوع دوره های مهارتی دوره آموزشی "پرورش شترمرغ" برای نخستین بار در سطح استان توسط مركز آموزش فنی و حرفه ای پیرانشهر برگزار گردید.


دلجوان افزود: این دوره آموزشی بمنظور آشنایی کار آموزان با فواید وبهره وری شترمرغ وایجاد اشتغال برای روستائیان در روستای سیلوه از توابع این شهرستان برگزار شد.


وی ادامه داد: این دام به دلیل قدرت متابولیسمی بالا و تبدیل غذا به انرژی، رشد سریع، عمر مفید و طولانی و تولید مثل بالا از دیگر دام‌ها متمایز می‌باشد.


دلجوان با توجه به شرایط آب وهوای شهرستان اظهار نمود: این دام به دلیل سازگاری با محیط زیست و آب و هوای منطقه از نظر نگهداری، کم هزینه‌ترین جایگاه را به خود اختصاص داده‌است که با حصارکشی روی زمین‌های خاکی و ایجاد سایه‌بان، می‌توان از شترمرغ نگهداری کرد.


وی اظهارامیدواری كرد: با آموزش های کاربردی پرورش نوین شتر مرغ ویژه افرادی که در حال راه اندازی فارم های پرورشی و فارغ التحصیلان علاقمند به کار در واحدهای پرورش شتر مرغ نیازهای آموزشی دراین دوره برآورده شده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار