رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل خبرداد:

استفاده از سهمیه ارزی تخصیصی برای تامین منافع مرزنشینان استان اردبیل

خبرگزاری پانا:رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل از استفاده از سهمیه ارزی تخصیصی برای تامین منافع مرزنشینان این استان خبر داد.

کد مطلب: ۲۹۳۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدحامد عاملی در جلسه بررسی مشکلات مبادلات مرزی استان افزود: برای استفاده از کل سهمیه ارزی تخصیصی استان باید سیستمی ایجاد شود تا منافع مرزنشین ها تامین شود و هر قدر سرمایه و پول از خارج و داخل مرز و سایر استان ها جذب استان شود

می تواند در درآمد سرانه و وضعیت اقتصادی و وضع معیشتی مردم تاثیرگذار باشد.

وی همچنین با اشاره به این که مرزنشینان حافظ حریم مرزها ، دکور و ویترین این کشور هستند گفت: معیشت این قشر باید تامین شود تا بتوانند از مرز مملکت حمایت و صیانت کنند.

وی اظهار داشت: برای تحقق این امر قانونگذار قانونی را برای حمایت و تامین معیشت مرزنشین ها وضع کرده که در قبال صادرات ، واردات اقلامی خاصی را انجام داده و از منافع آن استفاده کنند.

صدیف بیگ زاده ، معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیز در این نشست از صدور 51 هزار و 140 فقره کارت مرز نشینی در این استان خبر داد.

وی افزود: کل سهمیه ارزی اختصاص یافته به مرز نشینان استان در سال جاری اعم از سهمیه عادی و مناطق محروم حدود بیش از 23 میلیون دلار است که از این سهمیه تا ماه جاری بالغ بر چهار میلیون دلار (3/17درصد سهمیه معرفی شده به کل سهمیه) برای استفاده معرفی شده است.

گفتنی است:استان اردبیل حدود 380 کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی با جمهوری آذربایجان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار