امنیت فرهنگی مرزنشینان باید تقویت شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل گفت ضمن تقویت امنیت فرهنگی مرزنشینان، باید از کتاب و کتابخوانی در راستای تحکیم مرزهای اعتقادی و فرهنگی مناطق مرزی استان بیشترین بهره را برد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
امنیت فرهنگی مرزنشینان باید تقویت شود

پروانه رضاقلیزاده ،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل در جلسات شورای فرهنگ عمومی و برنامه‌ریزی گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار اظهار کرد: واقع شدن این ۲ شهرستان در منطقه مرزی بر ضرورت افزایش برنامه‌های مختلف فرهنگی و کتابخوانی در این منطقه افزوده است.

وی افزود: گوناگونی فرهنگ کشورهای همسایه و تاثیر آن بر فرهنگ و الگوهای زندگی مرزنشینان مساله‌ مهمی است و نباید به‌واسطه دور بودن مناطق مرزی از مراکز، نادیده گرفته شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: به‌مناسبت هفته کتاب برگزاری جشنواره کتابخوانی عشایر بیله‌سوار، تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر، مسابقات کتابخوانی ، تکریم نویسندگان کتاب، رونمایی از کتاب ، عضویت رایگان در کتابخانه‌ها و بخشودگی جرایم دیرکرد کتب امانتی در مناطق مختلف استان پیش‌بینی شده است.

رضاقلیزاده بر تعامل بیشتر دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: همکاری دوسویه دستگاه‌های فرهنگی با بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌ها به تحقق هدف‌ها و تولید آثار فرهنگی ارزشمند و گرانبها منجر خواهد شد.

گفتنی است شهرستانهای پارس‌آباد و بیله‌سوار مغان در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار