طرح مشاوره همتایان در مدارس کاشان اجرا می شود

خبرگزاری پانا : رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان از اجرای طرح ˝مشاوره همتایان˝ در مدارس متوسطه فنی و حرفه ای، شاخه نظری و کار دانش این شهرستان خبر داد

کد مطلب: ۲۹۳۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛"حسین عنایتی" افزود: تاثیر گروههای همسال یك حقیقت انكار ناپذیر است كه این تاثیرات می تواند مثبت ویا منفی باشد که باید این فرآیند ، به عنوان یك استرات‍ژی مؤثر برای توسعه مهارت های فردی واجتماعی دانش آموزان بهره گرفت.
به گفته وی، کمک به رشد سازگاری فردی و اجتماعی دانش آموزان، ارتقاء سطح بهداشت روان مدرسه، تقویت حس مسئولیت پذیری،ترویج فرهنگ مشاركت پذیری و مشاركت جویی در بین دانش آموزان از جمله اهداف این طرح است.
وی اظهار داشت: مهیا ساختن زمینه تصمیم گیری وتصمیم سازی سالم و بهره بردن از گروه همسالان جهت پیشگیری از بروز رفتارهای پر خطر، استفاده از ظرفیت همسالان در انتقال آموزش های تحصیلی، شغلی و بهداشت روان از دیگر اهدافی است که در این طرح دنبال می شود.
رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان گفت: شرکت در این طرح، یک امر داوطلبانه است که همیاران مشاور، در کارگاه آموزشی شرکت کرده و پس از طی دوره کسب مهارتهای زندگی آگاهانه، کارت همیار دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: توانایی در برقراری ارتباط موثر با همسالان، مقبولیت ومحبوبیت دربین دانش آموزان، علاقه به انجام امور داوطلبانه و فعالیتهای یاری رسانی از جمله شرایط داوطلبان شرکت در این طرح است.
عنایتی افزود: همیار مشاوران در دوره آموزشی خود موضوعاتی نظیر وظایف مشاوره، مشکلات رایج در بین دانش آموزان، برقراری ارتباط موثر، مهارت ابراز وجود و جرات مندی، مهارت حل مساله و تصمیم گیری، روشهای مقابله با استرس و مهارتهای تحصیلی را فراد می گیرند.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار