رییس جمهور در دیدار سفیر جدید ایرلند:

مشكلات را نمی‌توان با جنگ حل و فصل كرد/مشكلات اقتصادی اروپا، نسبت به ایران بیشتر است

خبرگزاری پانا: رییس جمهور با بیان اینكه مشكلات كنونی دنیا به شكل جاری تداوم نخواهد داشت، گفت: ملت ها در مشكلات اقتصادی جهان نقش چندانی ندارند و برطرف شدن این مشكلات نیازمند تغییرات اساسی در نظامات بین المللی بر پایه عدالت است.

کد مطلب: ۲۸۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (یكشنبه) در دیدار «لیور گروگن» سفیر جدید ایرلند روابط دو كشور ایران و ایرلند را تاریخی و دیرینه دانست و اظهار داشت: هیچ نقطه منفی در تاریخ روابط دو كشور وجود نداشته و می توان بدون هیچ گونه محدودیتی روابط دو كشور را تا حداكثر ممكن گسترش داد.

رییس جمهور با تاكید براینكه برپایی عدالت موجب ایجاد صلح‌، امنیت و دوستی پایدار در جهان خواهد شد و چنین شرایطی به نفع همه ملت هاست، گفت: مشكلات كنونی جهان از ناحیه عده‌ای است كه خواهان تسلط بر دنیا هستند و با شعار حقوق بشر و دموكراسی قصد دارند منافع سایر ملت ها را به نفع خود مصادره كنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینكه انسانها برای دوست داشتن و عشق ورزیدن آفریده شده اند، اظهار داشت: نگاه و فرهنگ ملت ایران در طول تاریخ دوستانه بوده و ملت ها باید با همكاری یكدیگر اجازه ندهند كه سلطه گران مطالبات خود را بر آنها تحمیل كنند و با فراهم كردن شرایط دوستانه و برابر، زندگی سعادتمندی برای خود و جهانیان به وجود آورند.

وی با بیان اینكه مسائل و مشكلات را نمی توان با جنگ حل و فصل كرد، خاطر نشان كرد: مستكبران كه روزی از صدام علیه ملت ایران حمایت كردند، امروز نیز به بهانه هسته ای با ایران مخالفت و دشمنی می كنند در حالیكه ملت ایران همیشه اهل گفتگو و تعامل بوده و بیشترین همكاری ها را در این زمینه انجام داده و معتقدیم راهی جز گفتگو و تعامل وجود ندارد.

احمدی نژاد تحریم و فشارهای اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران را موضوعی بچه گانه توصیف كرد و اظهار داشت:‌ ایران كشوری بزرگ با اقتصادی گسترده است و با این گونه مشكلات در هم نمی شكند و به رغم فشارهای فراوان، توانمندی ها و روحیه خود را بازیافته و در مسیر پیشرفت و عزت گام برمی دارد البته از شرایط موجود استقبال نمی‌كنیم و معتقدیم دوستی به نفع همه خواهد بود.

وی اظهار داشت: با وجود تحریم علیه ملت ایران امروز همگان شاهدند كه مشكلات اقتصادی كشورهای اروپایی، نسبت به ایران بیشتر است.

رییس جمهور گفت: سیاست و اقتصاد برای دوستی است نه برای دشمنی ورزیدن و بی تردید هر كس غیر از این راه را انتخاب كند اول خودش متضرر شده است.

وی اظهار امیدواری كرد؛ با همكاری همه ملت ها رفاه و سلامتی برای همگان ایجاد و مشكلات جهانی حل شود.

لیور گروگن سفیر جدید ایرلند نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به دكتر احمدی نژاد اظهار داشت: روابط ایران و ایرلند روابطی دیرینه بوده و ایرلند سالیان سال با ایران رابطه دوستانه داشته است.

سفیر جدید ایرلند در ایران با بیان اینكه ایران كشوری با تمدن هزاران ساله است، اظهار داشت: دو كشور از روابط خوب و دیرینه ای برخوردار هستند و ملت ایران به خاطر داشتن تمدنی غنی و نقش آفرینی در دنیا همیشه برای ملت ایرلند قابل احترام است.

وی تصریح كرد: ایرلند به دنبال ارتقاء روابط با جمهوری اسلامی ایران است و مصمم است روابط خود را به صورت با ثبات و منطقی با ایران ادامه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار