پیکر استاد آواره همدانی شاعر انقلابی کشور در فردیس تشییع شد

خبرگزاری پانا :پیکرمرحوم استاد 'مهدی تعجبی ' متخلص به آواره همدانی شاعر انقلابی کشور روز چهارشنبه با حضورمردم، اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان شهرستان فردیس تشییع شد

کد مطلب: ۲۸۳۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، پیکر مرحوم استاد آواره همدانی با حضور اهالی فرهنگ وهنر ،مهدی مهرور فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان فردیس از مقابل منزلش واقع شهرک منظریه تا فلکه اول منظریه تشییع شدو در بهشت سکینه کرج در قطعه اصحاب فرهنگ و هنر به خاک سپرده شد.

مرحوم آواره همدانی از یک سال و نیم پیش براثر سکته در منزل خود بستری بود و روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

استاد آواره همدانی در سال 1319 در شهر همدان بدنیا آمد، که در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به علت مبارزه و مخالفت با رژیم ستمشاهی تحت تعقیب ساواک قرار گرفت. این شاعر به خاطر تحت تعقیب بودن از دست ساواک به طور مستمرمحل زندگی خود را تغییر می داد و به همین دلیل آواره همدانی لقب گرفت؛چاپ یکی از اشعارانتقاد آمیز این شاعر نسبت به وضعیت حجاب وترویج فرهنگ برهنگی دردوران طاغوت درروزنامه 'توفیق' پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا ساواک وی را تحت تعقیب قراردهد.

مرحوم آواره همدانی از جمله شاعرانی است که در حوزه شعرحماسی و مذهبی اشعارزیادی سروده است و ازجمله شاعران مدیحه سرای کشور محسوب می شد. مجموعه اشعار و نوحه های مذهبی این شاعر با عنوان آواره درکتابی توسط انتشارات آرام دل به چاپ رسیده است.

استاد مهدی تعجبی متخلص به آواره همدانی در ردیف شعرای آیینی و مذهبی قرار دارد، اشعار دلنشین آواره برای انقلاب اسلامی و نیز شهدای جنگ تحمیلی مثال زدنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار