عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران درگفت وگو با پانا:

بانکهای دولتی سهمی در بنگاه داری سیستم بانکی ندارند

خبرگزاری پانا: عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بانکهای دولتی سهم چندانی در بنگاه داری در نظام بانکی کشور ندارند ، گفت: در مجموع بدهی و دارایی های بانکها در نقطه تعادل است و 450 هزار میلیارد تومان ارزش دارایی نظام بانکی کشور است .

کد مطلب: ۲۶۹۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد

حمید حسینی درگفت وگو با خبرنگاراقتصادی پانا در پاسخ به این پرسش که بخش عمده ای از بانکهای کشور دولتی هستند سهم آنها در بنگاه داری چیست ، عنوان کرد: بانکهای دولتی سهم چندانی در بنگاه داری در نظام بانکی کشور ندارند .


عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش ایجاد شرایط رقابتی و حذف حمایت های دولتی از نظام بانکی چه سرنوشتی را برای بانکهای کشور رقم می زند ،عنوان کرد:هیچ یک از بانکهای کشور در صورت حذف حمایت های دولتی و ایجاد شرایط رقابتی ورشکسته نخواهند شدو بانکها املاکی دارند که آنها را از خطر ورشکستگی نجات می دهد .


وی ادامه داد: براساس گزارش دفترواحد بازرسی قوه قضاییه نشان می دهد بانکها املاکی دارند و عمده بدهی بانکها ازمحل افزایش ارزش املاک بانکها قابل پرداخت است .


450 هزار میلیارد تومان ارزش دارایی های نظام بانکی


حسینی با تاکید براینکه در مجموع بدهی و دارایی های بانکها در نقطه تعادل است ، خاطرنشان کرد: 450 هزار میلیارد تومان ارزش دارایی نظام بانکی کشور است و همه بانکها دارایی ها و سرمایه گذاری هایی دارند .


وی درخصوص تغییر رویه های اقتصادی در دولت یازدهم خاطرنشان کرد:مهمترین اتفاقی که در دولت یازدهم حاصل شده آن است که ثبات اقتصادی به کشور بازگشته و ثبات و امنیت مهمترین راهی است که زمینه ساز رشد اقتصادی درکشور می شود .
خزانه دار اتاق بازرگانی و صنایع و معان تهران تصریح کرد: آرامش فضای اقتصادی ثمرات بسیاری به دنبال داشته که کنترل تورم و آغاز رشد اقتصادی از جمله آنهاست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار