به مناسبت عید سعید غدیر خم صورت گرفته است

نمایش سه تابلو نقاشی نفیس و منحصر به فرد با موضوع ولایت در موزه آستان

خبرگزاری پانا: سه تابلو نقاشی نفیس و منحصر به فرد با نام‌های« ولایت حضرت علی علیه السلام »، « بركه غدیرخم» و « واقعه غدیرخم » با موضوع ولایت، از هنرمندان برجسته معاصر به مناسبت عید سعید غدیرخم در گنجینه هنرهای تجسّمی موزه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شد.

کد مطلب: ۲۶۹۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مسئول گنجینه هنرهای تجسّمی در این خصوص تشریح کرد: « تابلو نقاشی ولایت حضرت علی علیه السلام " اثر حسین رزاقی، ( تابلو نقاشی بركه غدیرخم) اثر رسول شفقتی و « تابلو نقاشی واقعه غدیرخم » اثر سید فضل الله هاشمی سه تابلو نقاشی کم نظیر است که به مناسبت عید سعید غدیر در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

جمشید امیریان خاطرنشان کرد: تابلو نقاشی بركه غدیرخم اثررسول شفقتی كه از هنرمندان معاصر كشورمان میباشد برای اولین بار در این گنجینه به نمایش درآمده است. وی با بیان اینکه گنجینه هنرهای تجسمی یکی از گنجینه‌های هنری منحصر به فردی است که مورد توجه و علاقه فراوان هنرمندان و دوستداران هنرهای ایرانی قرار دارد افزود: هم اکنون40 اثرنفیس و گران سنگ از هنرمندان داخلی و خارجی، از جمله « استاد کمال‌الملک» (نقّاش دورة قاجار)، «استاد فرشچیان» (نگارگر معاصر) و هنرمندان اروپایی، مانندِ « ویلیام جیمز» و « بی دبلیو لیدر» را در اختیار دارد. گفتنی است که گنجینة هنرهای تجسّمی موزه مرکزی آستان قدس رضوی، با 450 متر مربع زیربنا، واقع در موزه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه مندان به آثار هنری قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار