در راستای پرسش مهر رئیس جمهور ;

جعفر پاشایی پیرامون کمک به احیای دریاچه ارومیه پیام صادر کرد

خبرگزاری پانا:مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در راستای پرسش مهر رئیس جمهور وکمک به احیای دریاچه ارومیه پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۲۶۸۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،پیام مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی پیرامون پرسش مهر رئیس جمهور وکمک به احیای دریاچه ارومیه به شرح زیر است:

همچنانکه در منابع و متون دینی ما نیز به صراحت اشاره شده است، آب مایه حیات است که فرآیند رشد و نمو پیوسته و تغذیه زیستی موجودات عالم بدان وابسته است. امروزه آب کاربردهای حیاتی فراوانی در عرصه های گوناگون زندگی بشراز کشاورزی گرفته تا صنعت و فناوری های پیشرفته دارد.

در این پیام بیان شده است: مطالعات علمی نشان می دهند که مطابق روند فعلی پدیده گرمایش زمین و افزایش خشکی ها در کره زمین، و نهایتا وقوع خشکسالی های پی در پی، وفور این عنصر حیاتی نیز نامحدود نیست و لذا بحران کم آبی مقوله ای مهم در جهان است که می طلبد در پهنه توسعه پایدار جوامع صیانت از منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آب باید موضوعی جدی و حیاتی تلقی شود.

طبق این پیام،در سال های اخیر در کشور عزیزمان ایران اسلامی نیز پدیده کم آبی در اشکال مختلف اعم از؛ کاهش سطح سفره های زیرزمینی، کاهش حجم و در مواردی خشکی کامل تالاب ها، رودخانه های فصلی و دایمی و دریاچه ها از جمله دریاچه ارومیه رخ نموده است که از علل آن می توان به تاثیر خشکسالی ها و کاهش نزولات آسمانی و سایر فعل و انفعالات طبیعی و بخش اعظمی نیز مربوط به تاثیرات انسانی و استفاده های بی رویه از منابع آبی اشاره نمود.

در ادامه پیام آمده است،در این راستا همچنان که ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی در پیام پرمضمونش برای آغاز سالتحصیلی جدید 94-93 و در قالب پرسش مهر ضمن اشاره به مشکل کم آبی کشور، چگونگی نگهداری و استفاده بهتر از آب های ایران را از دانش آموزان کشور مورد سوال قرار داد ندای پاسخ هر دانش آموز ایرانی به پرسش رییس جمهور محترم همانا تلاش برای استفاده بهینه از منابع آبی، و اصلاح الگوی مصرف آب برای جلوگیری از هدر رفت آن و نگهداری آن برای نسل های آتی می باشد که سازگار با اعتقادات دینی ماست.

در پایان پیام گفته شده است،اکنون که دولت تدبیر و امید با تاکید ریاست محترم جمهوری احیای دریاچه ارومیه را در سطح ملی در دستور کار قرار داده و جناب آقای دکتر جبارزاده استاندار محترم استان آذربایجان شرقی نیز بر اولویت بالای احیای دریاچه ارومیه تاکید نموده است لذا مجموعه آموزش و پرورش استان اعم از دانش آموزان و فرهنگیان با تمام توان و اقدامات اساسی در حوزه های آموزش و فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف آب و کمک به احیای مجدد دریاچه ارومیه وارد عمل شده و نیروها و امکانات خویش را در این مسیر بسیج می نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار