رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران :

دانشگاه علمی کاربردی خود را مسوول اشتغال فارغ التحصیلان می داند

خبرگزاری پانا : رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران گفت : دانشگاه علمی کاربردی خود را مسوول اشتغال فارغ التحصیلان می داند.

کد مطلب: ۲۶۶۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به گزارش مهدی پورعرب خبرنگار ما، رضا لحمیان به مناسبت بیست و دومین سالگرد تشکیل دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور و آغاز سال تحصیلی دانشگاهی و مراکز علمی در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان ،هدف از تشکیل و ایجاد این دانشگاه براساس مصوبات شورای عالی فرهنگی را توسعه نظام آموزش مهارتی و ارتباط بین رشته تحصیلی دانشجویان و شغل آینده شان در بازار کار عنوان کرد و افزود : از آنجا که در گذشته برخی موارد ارتباط موثری بین رشته تحصیلی دانش آموختگان و شغل آینده آنان در بازار کار وجود نداشت ،دانشگاه علمی کاربردی با نظام آموزش مهارتی و با هدف ارتباط آموزش دوران تحصیلی با شغل آینده فارغ التحصیلان پا به عرصه علمی کشور گذاشت،تا با برنامه ریزی صحیح تحصیلی دغدغه جوانان و خانواده ها در زمینه اشتغال دانش آموختگان مرتفع شود.
وی همچنین با بیان اینکه 39مرکز آموزش عالی علمی_کاربردی در17 شهرستان استان مازندران فعالیت می کنند تصریح کرد:126رشته کاردانی،123 رشته کارشناسی و4رشته کارشناسی ارشد،در دانشگاههای جامع علمی_کاربردی مازندران تدریس می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی_کاربردی مازندران در ادامه این نشست با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه «علمی که به ثروت منجر نشود،اهمیت خودرا از دست می دهد»اظهار داشت:دانشگاه علمی کاربردی خود را مسئول شغل آینده فارغ التحصیلان و دانش آموختگان این دانشگاه می داند.
دکتر لحمیان همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری پانا در خصوص رتبه این دانشگاه درمیان دیگر مراکز علمی کشور،با اشاره به اینکه این دانشگاه در مبحث نظام آموزش مهارتی فعالیت می کند و با بحث نظری دیگر دانشگاهها متفاوت است گفت:دانشگاه جامع علمی_کاربردی به عنوان سومین واحد استانی به لحاظ تعداد مرکز و نیز چهارمین استان از نظر تعداد جمعیت دانشجویی در سطح کشور فعالیت می کند.
وی در ادامه سخنانش با اعلام اینکه 29هزار و706نفر دانشجو امسال در دانشگاه علمی کاربردی مازندران تحصیل می کنند افزود:13درصد سهم نظام آموزش عالی استان مازندران در نظام مهارتی را دانشگاه جامع علمی_کاربردی عهده دارد.
این مسئول فرهنگی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر مشکل اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی از دانشگاه های سراسری و آزاد کشوراظهار داشت؛سهم دانشگاه علمی کاربردی مازندران در زمینه توسعه اشتغال کشاورزی 13درصد است،که راضی کننده نیست.
لحمیان همچنین در پایان سخنانش از حمایت های معنوی و مادی دانشجویانی ایده های خودرا در مراکز رشد پارک علمی و فناوری،عملی و تجاری سازی می کنند خبر دادو یادآور شد:پایان نامه های کارشناسی ارشد این دانشگاه صرفا پایان نامه های کاغذی نیست و با آموزش های مهارتی که فارغ التحصیلان در طی دوران تحصیل فرا گرفته اند به عنوان یک محصول مفید عرضه میشود.به گفته دکتر لحمیان دانشگاه جامع علمی_کاربردی هیچ هزینه ای بر دولت تحمیل نمی کند؛بلکه بر اساس آمار سال89 حدود79 در صد از فارغ التحصیلان این دانشگاه در جامعه کار آفرینی کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار