استاندار هرمزگان مطرح کرد:

آلودگی های نفتی و پساب خلیج فارس را تهدید می کند

خبرگزاری پانا: استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه پساب فاضلاب شهر بندرعباس خلیج فارس را تهدید می کند، گفت: متاسفانه آلودگی های نفتی بسیاری وارد خلیج فارس شده که این موضوع ناشی از بی توجهی به محیط زیست است.

کد مطلب: ۲۵۸۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جاسم جادری در نشست کارگروه ویژه بررسی آلودگی نفتی در استان هرمزگان با بیان اینکه مسئله محیط زیست در دولت یازدهم مورد توجه جدی قرار گرفته است، عنوان کرد: متاسفانه در هشت سال پیش از این دولت، خرابی های بسیاری در ابعاد مختلف دامن گیر محیط زیست ما شد.


وی با اشاره به اینکه آلودگی های نفتی آسیب بسیاری به خلیج فارس وارد کرده است، افزود: خشک شدن تالاب ها در خوزستان و خشک شدن دریاچه ارومیه نمونه ای از این مشکلات است که در اثر کم توجهی و غفلت ایجاد شد.


وی بر لزوم برخورد جدی با پدیده قاچاق سوخت در هرمزگان تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه نهادهای مختلف در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت فعال بوده اند اما این پدیده هنوز در هرمزگان وجود دارد که یکی از آسیب های آن نیز اثرات زیست محیطی است.


استاندار هرمزگان با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی ناشی از قاچاق سوخت نیازمند توجه جدی است، گفت: این مشکل بسیار گسترده و فراگیر بوده و موجب تخریب محیط زیست خواهد شد و قابل توجیه نیست.


جادری در بخش دیگری از سخنان خود فاضلاب شهر بندرعباس را یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی استان هرمزگان برشمرد و اظهار داشت: پساب فاضلاب که وارد دریا می شود، آلوده کننده دریاست و مشکلات زیست محیطی به همراه دارد.


وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات نیز خورهای شهر بندرعباس است که مردم نمی توانند به راحتی در کنار آن زندگی کنند و باید برنامه های عملیاتی برای ساماندهی آنها داشته باشیم.


نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه با هرکدام از دستگاه های اجرایی که در زمینه حفاظت از محیط زیست تخلف و کم کاری کنند باید برخورد جدی شود، اضافه کرد: ما از محیط زیست حمایت کامل داریم و در مورد جمع آوری آلودگی های نفتی دریا نیز اداره کل بنادر و دریانوردی استان باید هرچه سریعتر تمام تلاش خود را برای آن انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار