شکار یک گونه پلنگ نایاب در رودسر گیلان

خبرگزاری پانا:مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان مهم‌ترین دلیل بی‌رویه شکار در گیلان را عدم آگاهی مردم از اهمیت گونه‌های مختلف عنوان کرد .

کد مطلب: ۲۵۷۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان مهم‌ترین دلیل بی‌رویه شکار در گیلان را عدم آگاهی مردم از اهمیت گونه‌های مختلف و کمیاب پرندگان و حیوانات عنوان کرد و گفت: پلنگ گیلان که گونه‌ای نادر در دنیا است و علاوه بر دو قلاده‌ای که در غرب گیلان کشته شده بودند اخیراً یک قلاده آن نیز در رودسر توسط اسلحه شکاری کشته شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد گونه‌ای که آمار حیات وحش آن در دست داریم کل‌بز است، تصریح کرد: تمهیداتی در نیمه نخست امسال به‌ویژه در مراتع و جنگل‌ها برای جلوگیری از شکارهای بی‌رویه اندیشیده شده است.

برجی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق کیاشهر در انتظار تأیید نهایی است، اظهار کرد: هیچ عرصه‌ای در گیلان از دسترس تهدید و آلودگی دور نیست و امیدواریم تا پایان سال جاری به تایید نهایی برسد.

وی پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر را مورد مناقشه بسیاری از مردم، اداره‌ها و پره‌های صیادی دانست که از گذشته وجود داشته است و بعضی از سازمان‌ها و مردم دارای سند در این منطقه هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با تبریک میلاد امام رضا (ع) و روز محیط‌‌بان گفت: مهم‌ترین دلیل نامگذاری امروز به عنوان روز محیط‌‌بان، به خاطر پناه بردن آهو در دامان امام رضا (ع) بود که این بزرگوار ضامن آهو شدند.

وی به کمبود محیط ‌بان در گیلان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به مساحت گیلان باید در هر یک‌هزار هکتار یک محیط‌بان باشد اما در گیلان با توجه به گستره جنگل‌های انبوه به ازای هر 10 هزار هکتار یک محیط‌بان مشغول به فعالیت است.

برجی نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و حیات وحش مؤثر دانست و بر آموزش فرهنگی مردم تاکید کرد.

وی محیط زیست را تنها سازمانی نامید که حفاظت از حیات وحش را به‌عهده دارد و در این راه خواستار همکاری و همیاری مردم برای فراهم شدن بسترهای لازم و بقای حیات وحش شد.

در مراسم مذکور لوح سپاس و جوایزی به محیط‌بانان اهدا شد و از یک شکارچی حیات وحش که به دلیل ندامت در شکار حیات وحش تفنگ خود را به اداره محیط زیست داده بود تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار