رئیس بنیاد نخبگان استان فارس اعلام کرد:

فراخوان برگزاری دومین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی اختراعات ˝خلیج فارس˝

خبرگزاری پانا: رئیس بنیاد نخبگان استان فارس از دومین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی اختراعات ˝خلیج فارس˝ در بندرعباس در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۲۵۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی خلفی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت کنندگان در این جشنواره که 28 الی 30 دی ماه در بندرعباس برگزار می شود از استان های فارس، هرمزگان، بوشهر، خوزشتان و کهکیلویه و بویر احمد هستند.
وی در ادامه مهلت ثبت نام در این جشنواره را از یک الی 21 آذر ماه اعلام و خاطرنشان کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به سایت بنیاد نخبگان استان فارس به آدرس www.fars.bmn.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم درخواست اقدام کنند.
خلفی نژاد همچنین شرایط شرکت در این جشنواره را معرفی و ابراز داشت: اختراعات باید ثبت شده و از سال 1386 به بعد باشند و همچنین برای اختراعات در حوزه علوم پزشکی و دارویی داشتن تاییدیه از مراجع ذی صلاح ضروری است.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس همچنین به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و اذعان داشت: توجه به مقوله تجاری سازی اختراعات و تولید ثروت از یافته های علمی و فناورانه کشور و نیز تمرکز بر روی پیشرفت های علمی و باز کردن دریچه های نوین در حرکت های علمی از جمله اهداف این جشنواره است.
خلفی نژاد اضافه کرد: ایجاد شور و نشاط در حوزه علم و فناوری، توسعه همکاری های علمی و فناورانه و نیز کاربردی کردن نتایج و معرفی پیشرفت های علمی از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی همچنین از اختصاص تسهیلات به طرح های برگزیده جشنواره خبر داد و افزود: تسهیلات در نظام وظیفه، اختصاص اعتبارات پژوهشی و نوآوری به مبلغ 3 تا 5 میلیون تومان و نیز حمایت از تجاری سازی طرح های برگزیده از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده می باشد.
خلفی نژاد در ادامه به برگزاری اولین جشنواره منطقه ای خلیج فارس در سال گذشته اشاره و ابراز داشت: در سال گذشته از 29 اردیبهشت الی سه خرداد این جشنواره به میزبانی شیراز برگزار شد و در مجموع 463 طرح در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد 145 طرح به مرحله داوری جشنواره راه یافت.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با بیان اینکه 37 طرح در جشنواره سال گذشته خلیج فارس به عنوان برگزیده معرفی شدند، افزود: در مجموع 122 میلیون و 100 هزار تومان تسهیلات نیز برای حمایت از طرح های برگزیده هزینه شد.
خلفی نژاد همچنین برخی از طرح های برگزیده در جشنواره سال گذشته خلیج فارس را معرفی و خاطرنشان کرد: اصلاح کننده قیر بصورت رشته ای، دستگاه خودکار آرماتور بندی، تولید پروتزهای خاص در فرآیندهای جراحی و نیز لکنت شکن الکترونیکی از جمله این طرح های برگزیده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار