رئیس موسسه بانکداری خبر داد :

37 درصد کل ارزش دارایی های بانکداری اسلامی جهان در ایران

خبرگزاری پانا: رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران با اشاره به ارزش 518 میلیارد دلاری بانکهای ایران آن را 37% کل ارزش دارایی های بانک های اسلامی در سراسر جهان دانست.

کد مطلب: ۲۵۴۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهدی رضوی که در بیست و پنجمین همایش بانکداری اسلامی سخن می گفت با اشاره به دوره های مختلف بانکداری در کشورمان گفت: از سال 62 با تصویب قانون بانکداری اسلامی ، بانکداری در ایران بر اساس ارزش ها و باورهای اسلامی نشأت گرفته از قرآن و حذف ربا پایه گذاری شد.
وی با بیان اینکه بانک اسلامی نمی تواند به کسب حداکثر سود بیاندیشد و منفعت جامعه را در نظر نگیرد، افزود: در سه دهه اخیر رشد تقاضا برای بانکداری اسلامی آن را به صنعتی نوین در سراسر جهان تبدیل کرده است و اینک نه فقط کشورهای اسلامی که بسیاری از کشورهای غیر اسلامی چون : لوکزامبورک، سوئیس، آمریکا ، انگلیس ، آلمان، ایتالیا ، سنگاپور و کره جنوبی از خدمات بانکداری اسلامی استفاده می کنند.
رئیس موسسه آموزش بانکداری خاطرنشان کرد: هم اکنون در بسیاری از دانشگاه های معتبر چون هاروارد ، اکسفورد ، دورهام و کیوتو 742 مرکز آموزش دانشگاهی و غیردانشگاهی در این باره به آموزش و پژوهش مشغولند.
وی بحران اقتصادی بزرگ را در سه دهه گذشته از تایلند تا کشورهای غربی مزید بر این علت دانست و گفت: در حال حاضر ارزش کل بانک های جهان که به شیوه بانکداری اسلامی به فعالیت مشغولند به هزار و هشتصد میلیارد دلار در بیش از ششصد موسسه و بانک اسلامی می رسد که پیش بینی می شود این میزان در آینده نزدیک به سه هزار و چهارصد میلیارد دلار افزایش یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار