شهردار ورزقان:

توسعه گردشگری بستری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری پانا:شهردار ورزقان با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری برای دستیابی به توسعه اقتصادی، گفت: توسعه گردشگری به عنوان صنعتی پاک با ارز آوری فراوان بستری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کد مطلب: ۲۲۹۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، کامران رحمتی شادباد در حاشیه نخستین سمینار علمی تخصصی جاذبه ها و دافعه های گردشگری آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: توسعه صنعت گردشگری می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار حتی در دور افتاده ترین نقاط کشور، نقش مهمی در افزایش درآمدهای غیر نفتی و دستیابی به اهداف سند چشمنداز داشته باشد.

وی ایران و استان آذربایجان شرقی را جزو برترین کشورها و استان های دارای ظرفیت های گردشگری تاریخی و طبیعی عنوان کرد و گفت: شناسایی این ظرفیت ها و استفاه از نیروهای دانشگاهی و علوم دانش بنیان برای بهره گیری از این ظرفیت ها راهکاری استراتژیک برای شتاب گیری توسعه اقتصادی کشور است.

رحمتی شادباد خاطرنشان کرد: برگزاری همایش هایی علمی و تخصصی از این دست می تواند حلقه اتصال علم و عمل برای توسعه گردشگری به شمار آید.

وی استفاده از علوم دانشگاهی برای توسعه گردشگری را از اهداف اصلی برگزاری این سیمنار برشمرد و افزود: خوشبختانه دانشگاهیان کشور استقبال خوبی از این سیمنار کردند و پنج مقاله نیز از کشورهای اروپایی به دبیرخانه آن ارسال شد.

رحمتی شادباد با بیان اینکه به طور قطع اطلاعات و مقاله های ارسال شده به این همایش می تواند راهگشای توسعه گردشگری استان به شمار آید، گفت: تحقق این هدف با جدیت توسط شهرداری ورزقان دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری ورزقان یادآوری کرد: متاسفانه بسیاری از این ظرفیت ها حتی توسط مردم خود استان نیز ناشناخته هستند و باید برون رفت از این شرابط و شناساندن آنها برنامه ریزی های مدون و کارشناسی صورت گیرد.

رحمتی شادباد غارهای حماملو، آبشار گل آخور، چیچکلو، امامزاده آستمال، قلعه جوشین، هفت چشمه، آغچه قلعه، امامزاده اوجاق کندی، کتیبه سیغندل، باغ های آقابابا فرامرزی، غارهای کرویق، آب گرم کاسین، سردار کندی(زادگاه ستارخان سالار ملی) و سیغای (زادگاه علامه محمدتقی جعفری) را تنها بخش کوچکی از ظرفیت های گردشگری این شهرستان عنوان کرد.

وی از حمایت جدی شهرداری ورزقان از برنامه های فرهنگی و گردشگری که به شناسایی و توسعه ظرفیت های این منطقه منجر شود خبر داد.

شهرداری ورزقان یکی از حامیان اصلی نخستین سمینار علمی تخصصی جاذبه ها و دافعه های گردشگری آذربایجان شرقی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار