مدیر كل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی خراسان جنوبی با فرماندار ویژه طبس دیدار كرد

خبرگزاری پانا: مدیر کل صنایع دستی ، گردشگری و میراث فرهنگی استان : طبس با ساختار خاص شهرسازی خود یكی از باغ شهرهای ایران بشمار می رود.

کد مطلب: ۲۲۹۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛ مدیر كل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از این شهر به عنوان یك میراث فرهنگی و تاریخی یاد كرد و گفت: طبس با فرم خاص شهرسازی خود یكی از باغ شهرهای ایران بشمار می رود.


"حسن رمضانی" یادآور شد: قدیمی ترین سد قوسی جهان در شهرستان طبس واقع شده است و تمام تلاش ما بر اینست كه موضوع ثبت جهانی باغ گلشن را نیز استارت بزنیم.


وی اظهار كرد: طبس در حوزه بافتهای روستایی بسیار غنی است .در اطراف طبس آثار ارزشمند فرهنگی بسیاری مانند روستای نایبند داریم كه با توجه به فرم معماری و موقعیت قرارگیری خاص خود، ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه بافتهای روستایی است و دانشجویان ارشد و دكترای معماری حداقل یكبار از این روستا دیدن می كنند.


رمضانی افزود: روستای اصفهك نیز امكان بسیار مناسبی برای جذب گردشگر است و مقدمات ثبت ملی آن در حال انجام است. در ارگ طبس نیز مشغول مرمت و احیای بخشی از پوششها هستیم.


مدیر كل میراث در پایان گفت: سعی ما بر اینست كه برای شهرستان طبس فرصت توسعه فرهنگی و اقتصادی بسازیم و در این راه نیازمند كمك و حمایت مسئولان شهر و در راس آنها فرماندار طبس هستیم.


سید جلال هاشمی فرماندار ویژه طبس تصریح كرد: شهرستان طبس با اكولوژی و شرایط خاص خود، باغ شهری زیبا در دل كویر است و نقطه ای بسیار جذاب با جاذبه های گردشگری فراوان برای هر گردشگر و سیاح و رهگذر است.


هاشمی بیان داشت: سابقه، مدنیت، آثار تاریخی، باغ های زیبا، منزلگاهها، نخیلات سر به فلك كشیده، منطقه ی كویری بكر طبس و در یك كلام فضای عمومی بسیار زیبای شهر در جذب تورسیت و گردشگر بسیار موثر است.


فرماندار ویژه طبس گفت: پس از حوزه صنعت و اقتصاد و ظرفیتهای معدنی بسیار این منطقه، بایستی به حوزه فرهنگ و گردشگری توجه بیشتری معطوف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار