مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری مراسم استقبال از بهار در شهرستان بیرجند

بیرجند(پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت: مراسم استقبال از بهار در شهرستان بیرجند ، فردا دوشنبه (28 اسفند 96) ساعت 9 صبح از بازار شهرستان بیرجند آغاز خواهد شد و با اجرای موسیقی محلی همراه خواهد بود.

کد مطلب: ۸۰۸۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم استقبال از بهار در شهرستان بیرجند

حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی در نشست خبری که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد ، گفت: در نوروز سال 97، شهرستان های استان از جمله سرایان ، بشرویه ،فردوس و سربیشه، مراسم های مختلفی از جمله برپایی سیاه چادر های عشایر در ورودی های شهرها، مراسمات محلی، پخت نان های محلی و موسیقی مقامی برگزار خواهد شد .

رمضانی در خصوص بازارچه های صنایع دستی در خراسان جنوبی گفت: در نوروز سال 97،حدود 25 بازارچه صنایع دستی با 300 غرفه در استان فعال خواهند بود که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است و نیز برای استراحت مسافرین که میتواند نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته باشد، 15 سیاه چادر عشایر تدارک دیده شده است تا مسافرین ضمن استراحت با رسوم و آداب خراسان جنوبی آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی افزود: در بحث معرفی جاذبه های گردشگری و آداب و رسوم استان، تبلیغات مکتوبی به تیراژ 100 هزار ، منتشر شده است ونیز کتابچه ای برای معرفی خدمات استان طراحی شده و به چاپ رسیده است.

وی افزود: از دیگر برنامه هایی که در استان اجرا خواهد شد میتوان به رالی در کویر، نقاشی با رنگ های قابل شستشو بر روی خودروهای مسافرین و گردشگران اشاره کرد که این نقاشی ها با نقش زعفران و به رنگ ارغوانی انجام خواهد شد که این امر با حضور جوانان هم استانی صورت خواهد پذیرفت.

رمضانی گفت: ارگ کلاه فرنگی شهرستان بیرجند طی مرمتی که در سال 96 در آن صورت پذیرفت ، آماده پذیرایی از مسافرین شده است .

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال میتوانیم در اقامتگاه های بوم گردی که در سال جاری با افزایش 12 تایی مواجه بوده اند ، در روز 150 هزار نفر را اسکان دهند و هتل ها و مهمان پذیر ها نیز ظرفیت پذیرش 3000 نفر را در روز داشته باشند و هتل سپهر و هتل جهانگردی بیرجند نیز هرکدام برای مسافرین تخفیفات ویژه ای را در نظر گرفته اند.

وی افزود: مراسم استقبال از بهار در شهرستان بیرجند ، فردا دوشنبه (28 اسفند 96) ساعت 9 صبح از بازار شهرستان بیرجند آغاز خواهد شد و با اجرای موسیقی محلی همراه خواهد بود.

رمضانی در خصوص تعداد گردشگرانی که نوروز سال گذشته به استان سفر کرده اند ، گفت: نوروز 96، بیش از سه میلیون نفر به استان خراسان جنوبی سفر کرده اند که از این تعداد یک میلیون و چهارصد و شصت نفر در شهرستان های استان اقامت داشته اند.

وی افزود: امسال 100 نفر در جاذبه های مختلف تاریخی و گردشگری استان، مسافرین نوروزی را راهنمایی خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی در پایان گفت: سامانه ملی به شماره 09629 و سامانه استانی به شماره 3175 جهت پاسخگویی به شکایات مردمی فعال شده اند که آماده دریافت نظرات ، انتقادات و پیشنهادات و شکایات مسافرین و گردشگران می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار