همزمان با هفته جهاد کشاورزی/

ایستگاه پمپاژ شماره 12 سد حسنلوی شهرستان نقده به بهره برداری رسید

خبرگزاری پانا: به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی بهره برداری از ایستگاه پمپاژ شماره 12 پایاب سد حسنلوی شهرستان نقده آغاز شد .

کد مطلب: ۲۲۷۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در آیین بهره برداری از طرح ایستگاه پمپاژ شماره 12 پایاب سد حسنلوی شهرستان نقده که در چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی صورت گرفت، رئیس جهاد کشاورزی استان آذربایجان غریی، فرماندار نقده و جمعی از معاونین و مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند .

"اسمعیل کریم زاده" رئیس جهاد کشاورزی استان آذربایجان غریی در آیین بهره برداری از این ایستگاه اظهارکرد: عدم تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در زمان مقرر از سوی دولت باعث شده که تجهیز اراضی باغی و زراعی حوزه آبریز دریاچه ارومیه به سامانه های نوین آبیاری به کندی پیش برود .
کریم زاده ضمن تاکید بر استفاده بهینه از منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی در جهت احیای دریاچه ارومیه افزود: حمایت و مساعدت با کشاورزان که پیشتازان عرصه تولید می باشند در جهت تحقق این امر از جمله وظایف و برنامه های اصلی ما در سازمان می باشد .
وی اضافه کرد : فعلا کارگروه ستاد احیای دریاچه ارومیه گسترش عملیات آبیاری تحت فشار را محدود کرده است که ما به دنبال توسعه این امر در استان هستیم و از طریق ارائه راهبردهای مختلف آن را پیگیری می کنیم .
رئیس جهاد کشاورزی استان آذربایجان غریی گفت: با افتتاح این ایستگاه پمپاژ 118 هکتار از اراضی پایاب سد حسنلوی نقده تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشاراز نوع بارانی قرار گرفت .
کریم زاده ادامه داد: با راه اندازی این ایستگاه برای 20 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است .
وی اظهار داشت: برای بهره برداری از این طرح دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی توسط سازمان جهاد کشاورزی هزینه شده است .
رئیس جهاد کشاورزی استان آذربایجان غریی گفت: 2روستای واقع شده در این مسیر و تعداد 31 خانوار روستایی از عواید افتتاح این طرح بهره مند می شوند .
کریم زاده افزود: این ایستگاه ، هفتمین ایستگاه پمپاژ آب از 32 ایستگاه پمپاژ آب در دست اجرای سد حسنلوی شهرستان نقده بود که امروز به بهره برداری رسید .
وی اظهار داشت: در 70هکتار از 118 هکتار از زمینهای زراعی تحت پوشش این ایستگاه ، گندم کشت شده و در 48 هکتار دیگر نیز سایر محصولات زراعی پائیزه و بهاره کشت شده است .
گفتنی است چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی با عنوان " کشاورزی ، عزم ملی و مشارکت مردمی " نام گرفته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار