تکمیل ایستگاه های پمپاژ و شبکه سدهای لرستان نیازمند اعتبار است

خرم آباد(پانا) استاندار لرستان گفت: تکمیل ایستگاه های پمپاژ آب و شبکه های پایین دست سدهای استان نیازمند تامین اعتبار است بنابراین دستگاه های مرتبط باید منابع مالی خود را به این مهم اختصاص دهند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل ایستگاه های پمپاژ و شبکه سدهای لرستان نیازمند اعتبار است

سیدموسی خادمی روز یکشنبه در جلسه کارگروه آب و کشاورزی افزود:‌ اقداماتی نظیر عقد تفاهم نامه با پیمانکاران و خرید تجهیزات مانند لوله و اتصالات برای راه اندازی ایستگاههای پمپاژ آب و تکمیل شبکه آب از محل اعتبارات استانی و ملی انجام و عملیات لوله گذاری و نصب این تجهیزات تا حدودی صورت گرفته است که برای تکمیل و نهایی شدن پروژه ها نیازمند تامین اعتبار بیشتر هستیم.

وی تصریح کرد: دستگاه های اداری مرتبط، اقدامات لازم را جهت تامین اعتبار کافی انجام دهند و منابع را به سمت پروژه هایی هدایت کنند که اولویت اساسی مردم است تا تکمیل طرح های اصلی و بزرگ در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: گستره وسیعی از زمین های کشاورزی در حوزه سدهای استان وجود دارد که با ساماندهی شبکه سدها، تحت پوشش منابع آب قرار خواهند گرفت و بهره وری کشاورزان از این اراضی افزایش خواهد یافت.

استاندار لرستان با اشاره به ضرورت ساماندهی برداشت آبهای سطحی استان گفت: برخورد قانونی با موارد و چاه های غیرمجاز صورت گیرد و در صورت لزوم نسبت به پلمب چاههای غیر مجاز اقدام شود و همزمان با این اقدام، مجوز برداشت آب، متناسب با مقیاس زمین‌ها برای کشاورزان صادر شود.

خادمی به اهمیت همکاری با پیمانکاران و سرمایه‌گذاران در جهت پیشبرد امور تاکید کرد و افزود: دستگاه های اجرایی مرتبط با کارگروه، جلسه ای را با محوریت واگذاری طرح ها و پروژه ها به بخش خصوصی، وضعیت منابع آب، اقدامات انجام گرفته در سدها و وضعیت ایستگاه های پمپاژ آب در دست احداث، با هدف جمع بندی و هم افزایی برگزار کنند.

در این جلسه تعیین تکلیف تامین آب شبکه های پایاب سدهای مروک دورود، ایوشان خرم آباد، حوضیان الیگودرز و همچنین موضوع تعدیل مجوزهای برداشت از آب های سطحی استان بررسی شد.

۱۳ سد در دست ساخت با ظرفیت ۴۲۰ میلیون مترمکعب در لرستان وجود دارد و اکنون ۵۴درصد از حجم مخازن سدهای موجود نیز پر می‌باشد که نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد افزایش دارد.

یکهزار و ۵۷۶ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان وجود دارد و ۹۲درصد آب های سطحی و غیرسطحی لرستان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار