محمود پاک‌نیت:

شبکه‌های استانی در مضیقه مالی هستند

خبرگزاری پانا: محمود پاک‌نیت گفت: واقعیت این است که جشنواره باعث می‌شود گروه‌های برنامه‌ساز در مراکز صداوسیما در عرصه‌های مختلف برنامه‌سازی محک زده شوند.

کد مطلب: ۲۲۱۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: از نظر تخصصی روی آثار نظر داده می‌شود و از همین طریق کیفیت تولیدات مراکز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پس از جشنواره هم برگزیدگان با تشویق‌هایی که شدند، انگیزه بالایی برای فعالیت مجدد پیدا می‌کنند.

بازیگر سریال «روزی روزگاری» ادامه داد: جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی استان‌ها اقدام بسیار مثبتی است. ابتکار تجلیل از هنرمندان ملی در زمان آقای ضرغامی اتفاق افتاد که این اتفاق خوب همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در یکی از سال‌های برگزاری جشنواره تولیدات مراکز حضور داشته است، گفت: من از نزدیک شاهد بودم که چقدر این رویداد فرهنگی در بالا بردن کیفیت و ارتقاء سطح کیفی تولیدات استانی مفید و موثر بود. وقتی برنامه‌سازان استانی با هم رقابت می‌کنند قطعا تلاش می‌کنند سال آینده آثار بهتری را به جشنواره ارائه دهند.

پاک نیت ادامه داد: از طرفی وقتی برنامه‌سازان و مدیران شبکه‌های استانی دور هم جمع می‌شوند، هم‌اندیشی و تبادل نظر اتفاق می‌افتد و این هم اقدام موثری است که باعث ذوق و خوش و خروش بین برنامه‌سازان می‌شود.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» تصریح کرد: وقتی جشنواره برگزار می‌شود صداوسیمای مرکز هر استان به نقاط ضعف و قوت کارش پی می‌برد و درصدد رفع نقاط ضعف برمی‌آید تا سال‌های آینده بهتر در جشنواره ظاهر شود و نقاط قوتش را هم پرورش می‌دهد.

وی ابراز کرد: درصد بیشتر برنامه‌سازان استانی جوانان هستند. به نظرم آنها استعداد و توانایی زیادی دارند. خاطرم هست سالی که در جشنواره شرکت کردم با مستن ساز مستعدی به نام آقای صافی آشنا شدم که البته دیگر شاید سنی از او گذشته باشد. او از بوشهر یک اثر مستند به جشنواره ارائه داده بود که همه کارهای آن مستند را خودش به تنهایی انجام داده بود.

پاک‌نیت ادامه داد: شبکه‌های استانی ما در مضیقه مالی هستند و صافی هم اثرش را با بودجه کمی ساخته بود اما همین مستند با آثاری که از شبکه‌های هم چون بی بی سی پخش می‌شود، برابری می‌کرد و حتی قابل رقابت بود.

وی با اشاره به اینکه چنین موضوعی بسیار مهم است و نشان می دهد که برنامه سازان ما افراد توانمندی هستند و کافی است امکانات خوبی در اختیارشان بگذاریم، خاطرنشان کرد: ما جوان های فعالی در شهرستان ها داریم که فقط حمایت می‌خواهند و به نظرم جشنواره حامی خوبی برای حمایت از جوان های برنامه ساز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار