بیش از ۶۲ درصد مردم، مخاطب شبکه های استانی صدا و سیما شدند

تهران (پانا) - بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره میزان مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی اعلام شد در فصل پاییز، ۶۲.۵ درصد از هموطنان، برنامه‌های شبکه‌های استانی محلی را تماشا کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۲۱۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۶۲ درصد مردم، مخاطب شبکه های استانی صدا و سیما شدند

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان های صداوسیما، در میان این شبکه‌ها، شبکه افلاک خرم‌آباد (۷۸.۳ درصد) صدرنشین است و پس از آن، شبکه استانی کردستان (۷۷.۸ درصد) و شبکه استانی اصفهان با (۷۷.۵ درصد) مخاطب دو مرکز برتر دیگر سیمای استان‌ها هستند.

میانگین مدت زمان تماشای برنامه‌های شبکه‌های استانی و محلی سیما در میان بینندگان یک ساعت و ۴۰ دقیقه بوده است.

همچنین ۷۰.۳ درصد از بینندگان شبکه‌های استانی و محلی هم در حد خیلی زیاد و زیاد و ۲۷.۳ درصد در حد کم یا خیلی کم از این برنامه‌ها رضایت داشته‌اند. ۵۷.۱ درصد از مخاطبان هم بیننده اخبار شبکه‌های استانی و محلی سیما بوده‌اند.

شبکه استانی دنا یاسوج با کسب ۷۲.۱ درصد رضایت در میان دیگر مراکز، صدرنشین است و پس از آن، شبکه‌های استانی زنجان (۷۱.۵ درصد) و اصفهان (۷۰.۸ درصد) در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

استقبال از صدای استان‌ها

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد ۳۰.۵ درصد از مردم در شهرهای مختلف، شنونده برنامه‌های شبکه‌های استانی و محلی صدا بوده‌اند. در این میان، سنندج با ۴۶.۵ درصد، در صدر قرار دارد و گرگان (۴۱.۵ درصد) و یاسوج (۳۷.۷ درصد) دوم و سوم هستند.

مرکز تحقیقات صداوسیما، میانگین زمان گوش دادن به برنامه‌های شبکه‌های استانی و محلی صدا را هم یک ساعت و ۴۴ دقیقه برآورد و اعلام کرده که ۷۸.۵ درصد از شنوندگان، در حد خیلی زیاد یا زیاد از این رادیوها رضایت داشته‌اند.

در فصل پاییز ۱۹.۹ درصد از پاسخگویان شنونده اخبار شبکه‌های استانی و محلی بودند و در این میان هم، سنندج توانست با ۳۱.۵ درصد، به رتبه اول دست پیدا کند. یاسوج با ۲۷.۲ درصد و آبادان با ۲۶.۳ درصد دوم و سوم شدند.

رادیونما هم در فصل پاییز توانسته ۱۷.۷ درصد از مخاطبان را «بیننده» برنامه‌های خود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار