معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گیلان:

بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت ارزش گذاری به مقام و منزلت معلمان ، عامل مهم پیشرفت نظام تعلیم

خبرگزاری پانا:معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از سرگروههای برتر متوسطه استان گیلان، اظهار داشت : سیاست کلی و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد معلمین عامل پیشرفت نظام تعلیم و تربیت است که می تواند اهداف این نظام را تحقق بخشد .

کد مطلب: ۲۱۸۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، زرافشان در ایین تجلیل از سرگروههای برتر آموزشی استان گیلان در ابتدا با بیان سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرموده اند : ما منت دار معلمان هستیم و تصریح کرد : ایشان با بیان جایگاه خاص و ارزشمند معلمین فرصت مغتنمی را جهت مشارکت همه دستگاهها برای کمک و دستیابی به اهداف آموزش و پرورش در جامعه ایجاد نموده اند .

وی افزود : با شروع دولت تدبیر و امید و نگاههای کارشناسی دکتر روحانی رئیس جمهور محترم و حمایت گسترده و ویژه آنان در زمینه مسایل تعلیم و تربیت خاطر نشان ساخت : این مهم سبب می شود تا ما نیز با تلاش قدمهای بلندتری برای دستیابی به اهداف جمهوری اسلامی برداریم .

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه به سوابق وزیر آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت کشور پرداخت و اظهار کرد : دکتر فانی یک دانش و تجربه مهم و ارزشمند را برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرده اند که باید از آن بهره جست .

زرافشان گفت : امروزه در آموزش و پرورش فعالیتهای زیادی در حال انجام است ؛ مانند : الگوهای آموزش پژوهش ، طرح غیر انتفاعی ، طرح خود اتکایی ، مناطق محروم که از طرحها و ابتکارات دکتر فانی بوده و هست که از ثمرات ارزشمند آنان ، دانش آموزان و معلمین بهره مند خواهند شد .

وی خاطر نشان ساخت :راهبرد کلان آموزش و پرورش ، دارای چهار سیاست اصلی است که یکی از این سیاست ها مرتبط با همایش امروز می باشد که همانا هدف مشارکت جویی است .

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت :به منظور جلوگیری از عقب ماندگی ها و برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت چه در بیرون ازاین نظامو چه در درون آن، مشارکت امری حیاتی و تاثیرگذار است .

وی اضافه کرد :در آموزش و پرورش بایداز مشارکت بهره مند شد ،زیرا بدون مشارکت کار تعلیم و تربیت قابل انجام نیست .

زرافشان تصریح کرد : گروههای آموزشی عناصر اصلی ارتقاء کیفیت و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش هستند .

وی ادامه داد : در سند تحول بنیادین تنها مدرسه، معلم ، کتاب درسی آموزش و پرورش و ارباب رجوع مطرحنشده است بلکه در این سند مدرسه بعنوان کانون توجه معرفی شده است . زیرا مدرسه جمعی نیست که با دیوار از جامعه جدا شود و مکانی است که همه در آن حضور دارند و برای زسیدن به اهداف تعلیم و تربیت باید به آن کمک کرد .

معاون وزیر آموزش و پرورش در گیلان افزود : گروههای آموزشی در ارتقاء یاددهی و یادگیری حلقه وصل و تسهیل در تحقق مشارکت عوامل مختلف و تأثیرگذار هستند و مخاطب جدی این مشارکت می باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار