مسوول بسیج دانشجویی: استکبار هرگز دغدغه رفع مشکلات اقتصادی ایران اسلامی را ندارد

خبرگزاری پانا: مسوول بسیج دانشجویی کشور گفت: استکبار بویژه آمریکا و امثال آن هرگز دغدغه رفع مشکلات اقتصادی ایران اسلامی را نداشته و ندارند

کد مطلب: ۲۱۵۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، محمد ودود حیدری در همایش بسیج دانشجویی استان زنجان، بر لزوم برخورد محتاطانه با استکبار و تکیه بر توانمندی نیروهای داخلی برای برطرف سازی مشکلات موجود کشور تاکید کرد .

وی یادآورشد: تلاش استکبار برای مواجهه با اصل انقلاب اسلامی است .

حیدری با تاکید بر اینکه شان بسیج دانشجویی تقابل با دولت و درگیری با مسوولان دانشگاه ها نیست، یادآورشد: باید با زبان استدلال و تبیین به مذاکره نشست و از ظرفیت کرسی های آزاد اندیشی برای بیان تفکرات موافق و مخالف استفاده کرد .

مسوول بسیج دانشجویی ملاک و معیار تفسیر خط امام خمینی(ره) را فرمایشات گهربار رهبری دانست و گفت: امروز باید خط امام راحل را شناخت و مطابق دستورات و آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب پیش رفت .

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بزرگترین پیرو خط امام خمینی(ره) هستند، بنیانگذار کبیر انقلاب را تابع تمام توصیه ها و دستورات دین مبین اسلام خواند .

حیدری اظهار کرد: تمامی افرادی که ادعای تبعیت از خط امام خمینی(ره) را دارند نباید صحبتهای معظم له را با متناسب با سلیقه شخصی خود تعبیر و تفسیر کنند .

مسوول بسیج دانشجویی کشور، گفت: نخستین پایه گذار جنگ نرم امام خمینی(ره) بود که با قیام خود در مقابل طاغوت توانست با کمترین خسارت جانی و مالی انقلابی را به پیروزی برساند که در تاریخ جهان بی نظیر است .

وی خاطر نشان کرد: دشمنان امروز با بهره گیری از همین شیوه امام خمینی(ره) در تلاش برای ضربه زدن به ملت و نظام اسلامی هستند .

حیدری ادامه داد: هم اکنون در جای جای جهان هر اتفاقی که به مراتب کوچکتر از انقلاب اسلامی سال 57 ایران است، رخ می دهد می توان شاهد کشتار هزاران نفر بود .

مسوول بسیج دانشجویی کشور گفت: انقلاب اسلامی توانست با کمترین خونریزی و خسارت به پیروزی برسد .

وی بر لزوم افزایش افق نگاه دانشجویان نسبت به مسایل مختلف تاکید کرد و بلند نگری را موجب برنامه ریزی و اقدام تاثیر گذار خواند .

حیدری با بیان اینکه نسل کنونی انقلاب اسلامی در صورتی که جلوتر از نسل اول انقلاب نباشند، عقبتر از آنان نیستند، حضور هوشیارانه و با بصیرت جوانان در مقابل فتنه ها و توطئه های دشمنان طی سالهای گذشته بارزترین نشانه این موضوع عنوان کرد .

مسوول بسیج دانشجویی کشور گفت: امروز با وجود گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان روحیه مبارزه با استکبار و ظلم و انقلابی گری در جوانان ایرانی موج می زند .

وی وجود روحیه انقلابی در میان جوانان و آحاد مردم را نشانه درستی مسیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و از فاصله گرفتن برخی افراد از ارزشهای آن خبر داد .

حیدری تاکید کرد: در صورتی که افراد انقلاب اسلامی را به درستی بفهمند و درک کنند و اسلام را آنگونه که باید بدانند، به حتم مسیر انقلاب را در پیش خواهد گرفت .

مسوول بسیج دانشجویی کشور انقلاب را حاصل بهره گیری از دین مبین اسلام خواند و مسلمان حقیقی را دارای روحیه انقلابی دانست .

وی شناخت مبانی انقلاب را لازمه پاسداری از ارزشهای آن برشمرد و انقلاب اسلامی را دارای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواند که تاکنون فقط بعد سیاسی آن به سرانجام رسیده است .

حیدری به تداوم انقلاب در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اشاره و لازمه انقلابی ماندن را همراهی با انقلاب اسلامی تا انتهای مسیر عنوان کرد .

مسوول بسیج دانشجویی کشور گفت: در صورتی که مبانی اسلام و انقلاب را نتوان به درستی شناخت، چه بسا که در طی مسیر دچار انحراف و اشتباه شد و به مشکل برخورد .

وی شناخت درست خط امام خمینی(ره) را لازمه دستیابی به شناختی صحیح از مبانی انقلاب اسلامی برشمرد و از بی توجهی به آن طی سالهای گذشته خبر داد .

حیدری با بیان اینکه امام خمینی( ره) سنگ بنای انقلاب اسلامی را بر زمین نهاد و آن را طراحی کرد، مطالبه و دغدغه امام راحل را تشکیل حکومت جهانی مستضعفین، صدور انقلاب اسلامی و برپایی هسته های جهانی حزب الله خواند .

مسوول بسیج دانشجویی کشور، بر لزوم بهره گیری از ارزشهای انقلابی برای ایجاد تحول در رویه های معمول و بهینه سازی ساختارهای موجود تاکید کرد و کوتاه نیامدن از ارزشها و حرکت در مسیر انقلاب را از شاخصه های فردی با روحیه انقلابی برشمرد .

وی مردم و مستضعفین را از مهمترین کلید واژه های مورد استفاده امام خمینی(ره) عنوان کرد و بر لزوم توجه همه جانبه افرادی که هم اکنون مسوول هستند و یا دانشجویانی که در آینده به سمتی دست خواهند یافت به این گروه تاکید کرد .

حیدری مهمترین توصیه امام راحل به همه مردم به ویژه دانشجویان را بازی نکردن در پازل دشمنان عنوان کرد و خواستار تلاش همراه با تقوا برای پیش برد برنامه ها و اهداف نظام اسلامی شد .

رییس دانشگاه زنجان نیز در این مراسم گفت: ایرانیان از نعمت های بی شماری برخوردار هستند و باید قدر دان آن باشند، اما بزرگترین نعمتی که خداوند متعال به نسل کنونی و انقلاب عطا کرده، تولد در عصر امام خمینی(ره) بوده است .

محسن افشارچی افزود: در عصر جاهلیت مدنی که غرب با تمام امکانات و قدرت در تلاش برای تحمیل اندیشه خود به تمام جهانیان بود، مردی برخواست و در مقابل خواست آنان قد علم کرد و ایرانیان را پیرو خود ساخت .

وی یادآورشد: آن امامی که ما می شناسیم می گوید تا کفر و استکبار هست، مبارزه هست و تا زمانی که مبارزه هست، ما نیز هستیم .

افشارچی اظهار کرد: همان امام می گوید ما شریک غم تمام مظلومان عالم هستیم و اگر کفر بخواهد در مقابل دین ما بیاستد ما در مقابل تمام دنیای آنان ایستادگی خواهیم کرد .

رییس دانشگاه زنجان گفت: باید قدر دان این نعمت بود و از برکات چنین رهبر و امامی نهایت بهره برداری را داشت .

وی خاطر نشان کرد: شکر نعمت آن مقاومت در برابر خواست و فشار دشمنان است تا بتوان در مسیر عدالتی حرکت کرد که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب سالهای سال دنبال آن بوده اند، حرکت کرد .

افشارچی تاکید کرد: باید در مقابل دشمنان ایستاد و از هیچ جهان خواری نترسید تا به موفقیت و پیروزی دست یافت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار