عضو شورای عالی نظام پزشکی:

اصلاح تعرفه های خدمات پزشکی از دستاوردهای ارزشمند دولت یازدهم است

خبرگزاری پانا: عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: اصلاح تعرفه های خدمات پزشکی از دستاوردهای مهم و ارزشمند دولت یازدهم است

کد مطلب: ۲۱۴۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، حسین بابایی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: پس از برگزاری جلسات مختلف ، ارقام تعرفه های بخش دولتی با هماهنگی دولت و سازمان نظام پزشکی تعیین و اعلام شده است .

وی یادآورشد: ارقام مربوط به تعرفه های بخش خصوصی نیز توسط شورای عالی سلامت تعیین و به هیات دولت ابلاغ شده که به زودی اعلام خواهد شد .

بابایی افزود: در سالهای گذشته تعرفه های خدمات پزشکی بنا به دلایل مختلف و نبود همکاری های لازم بین دستگاههای متولی با موانعی مواجهه بود که این روند در سال جاری شکل مطلوب تری به خود گرفته است .

وی با اشاره به اینکه اصلاح تعرفه های خدمات پزشکی همسو با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور است، اظهار کرد: تحقق این مهم تمامی مشکلات گذشته را برطرف می کند .

عضو کمیسیون تعرفه سازمان نظام پزشکی کشور، اجرای دقیق طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت تدبیر و امید را اقدامی ماندگار در کشور عنوان کرد و گفت: در صورت موفقیت دولت در اجرای بهینه این طرح تحولاتی شگرف در این حوزه ایجاد خواهد شد .

بابایی افزود: دولتهای گذشته موفق به اجرای این طرح نشده بودند و اقدام و توجه دولت در این بخش بسیار ستودنی است .

کمیسیون تعرفه برای نخستین بار برای تعیین تکلیف تعرفه های درمانی بخش های دولتی و خصوصی در کمیسیون مشترکی بین وزات بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، سازمان نظام پزشکی و کارشناسان اقتصادی تشکیل شد .

در سالهای گذشته تعرفه درمانی بخش های دولتی و خصوصی پس از شروع سال جدید و دیر هنگام تعیین می شد و این مهم برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید زودتر تحقق می یابد .

تعرفه های درمانی بخش دولتی در مقایسه با بخش خصوصی بسیار ناچیر، پایین و نیازمند اصلاح و بازنگری داشت که این مهم با تقویت صندوق های بیمه ای و پیگیری پوشش بیمه ای بیماران به سرانجام رسید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار