وزیر ارشاد: از فعالان حوزه چاپ و نشر انتظار داریم صبر و مقاومت پیشه کنند

خبرگزاری پانا: سید محمد حسینی گفت: ما از فعالان حوزه چاپ و نشر انتظار داریم تا با صبر و مقاومت این شرایط بحرانی را نیز پشت سر بگذارند چرا که سرانجام این دوران سخت نیز به اتمام می‌رسد آنچه که باقی می‌ماند نام افرادی است که به این صنعت خدمت کرده‌اند.

کد مطلب: ۲۱۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، مراسم گرامیداشت دویستمین سالگرد ورود صنعت چاپ به ایران پنجشنبه (25 آبان) در تالار وحدت برگزار شد.
سیدمحمد حسینی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- در این مراسم با مهم بر شمردن نقش صنعت چاپ در تحولات کشور اظهار کرد: نقش مهم صنعت چاپ ایران در اشتغال زایی فراوان، گردش مالی کشور، صادرات و بسترسازی توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور انکارناپذیر است.
حسینی افزود: صنعت چاپ حامل مهم ترین مولفه‌ها و شاخص‌های فرهنگی مانند کتاب، نشریه‌ها و سایر اقلام فرهنگی است.
وی با اشاره به این که در صنعت چاپ ایران شاهد پیشرفت های روزافزون هستیم، بیان کرد: بسیاری از مواد اولیه صنعت چاپ به دست تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شوند اما هنوز باید در این حوزه بیشتر کار شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آمارهای سال 1391 بیانگر چاپ و نشر 69 هزار عنوان کتاب در کشور است که به یقین سنگینی این بار بر دوش فعالان صنعت چاپ است.
حسینی: خوشبختانه شورای سیاستگذاری صنعت چاپ تشکیل شده است؛ ما انتظار داریم تا فعالان حوزه چاپ و نشر در این شورا با هدف ارایه راهکارهای اساسی برای حل مشکل های موجود در این حوزه حضور داشته باشند. به یقین این مشکل‌ها در هیات دولت نیز مطرح و پی گیری می‌شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: ما از فعالان حوزه چاپ و نشر انتظار داریم تا با صبر و مقاومت این شرایط بحرانی را نیز پشت سر بگذارند چرا که سرانجام این دوران سخت نیز به اتمام می‌رسد آنچه که باقی می‌ماند نام افرادی است که به این صنعت خدمت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار