رونمایی از سامانه ای که بازارهای جدیدی برای فعالان حوزه نشر ایجاد می‌کند

تهران (پانا) - رئیس مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم با بیان این که فعالیتی که به ضرورت کتاب خواندن می افزاید ارزشمند است، گفت که در شرایطی که معیشت و شیوع کرونا مسأله اول مردم ایران است، حرف زدن درباره اخلاق، فرهنگ، کتاب، سرانه مطالعه، ظرافت و دقت بیشتری می‌طلبد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از سامانه ای که بازارهای جدیدی برای فعالان حوزه نشر ایجاد می‌کند

حسین ابراهیم‌آبادی در مراسم رونمایی از سامانه هدیه، نذر و بن خرید کتاب طراحی شده توسط یکی از استارتاپهای فعال در کشور که همزمان با بیست و هشتمین هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت، به صورت مجازی سخنرانی کرد و افزود: تکیه بر فناوری و نوآوری در توسعه فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی مهم هست، اما خود نوآوری مهم تر از فناوری ماست، چون این نوآوری است که باعث خلاقیت می شود و اساساً جنبش اجتماعی مبتنی بر نوآوری است.

اهمیت ارتباط فناوری به حوزه کتاب

مهدی فیروزان، مدیرعامل موسسه شهر کتاب نیز در این مراسم اظهار کرد: این سامانه نه تنها هیچ خسارتی برای فعالان حوزه نشر ندارد، بلکه بازارهای جدیدی را برای فعالان حوزه نشر ایجاد می‌کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم، وی خاطرنشان کرد: این سامانه به نفع همه بازیگران حوزه کتاب است و مشتریان جدیدی را به حلقه کتاب اضافه خواهد کرد و به ضرر هیچ کدام از ذینفعان کتاب نیست؛ چه بسا می تواند اتفاق خوبی را در صنعت نشر رقم زند و باعث تقویت و رشد اقتصادی حوزه کتاب خواهد شد. ما برای عبور از رکود فعلی ناگزیر از استفاده از فناوری و هم افزایی با دیگر بازارهای دیگر و به خدمت گرفتن منابع بیشتر از طریق نوآوری هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار