کلاهبرداری با نام امداد خودرو

خبرگزاری پانا: کلاهبردارانی که با فروش کارت اشتراک امدادخودرو مبلغ 237 میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس خراسان شمالی دستگیر شدند.

کد مطلب: ۲۱۱۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی صبح امروز در رابطه با جزئیات این خبر گفت: در پی گزارش های رسیده مبنی بر اینكه دو نفر با یک دستگاه خودروی پراید اقدام به پخش كارت های یکی از شرکت های امداد خودرو و فرم متقاضی اشتراک در بین شهروندان اسفراینی می کنند، اكیپی از ماموران دایره مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی پس از صحت و سقم موضوع ، وارد عمل شدند.

سرهنگ"علی یلی" افزود: با انجام تحقیقات در این خصوص و گشت زنی در سطح شهرستان ، خودروی موردنظر شناسایی و راننده و سرنشین آن جهت انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

در بازرسی از خودرو تعداد 19بسته كارت امداد خودرو و فرم متقاضی اشتراک كشف و در خصوص نحوه پخش و تحویل بسته های مكشوفه ، یکی از متهمان اذعان داشته وی پیک موتوری بوده و توسط شركت امداد خودرو بسته ها برایش ارسال می شده و براساس آدرس اعلامی از سوی شركت به درب منازل مشتریان مراجعه و با ارائه كارت امداد خودرو به مشتری ، مبلغ 790 هزار ریال از مشتركین به صورت نقدی دریافت نموده و مبالغ دریافتی را به یک شماره كارت واریز می کرده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: طی بررسی ماموران و تحقیقات صورت گرفته و دعوت از نمایندگی امداد خودرو شهرستان اسفراین مشخص شد كه با شركتی كه اقدام به دریافت مبالغ از مشتریان خود کرده هیچ گونه قراردادی نداشته و با توجه به اینكه شركت در تهران بوده امكان ارائه خدمات به مشتریان میسر نمی باشد.

سرهنگ"یلی" با اشاره به اینکه متهمان تاكنون اقدام به پخش 300 عدد كارت امداد در سطح استان خراسان شمالی کرده اند ، اضافه کرد: مشتریان به صورت تلفنی از سوی شركت انتخاب و بسته های ارسالی توسط پیك برای آنان ارسال شده است كه با توجه به پخش (300عدد كارت)تاكنون مبلغ 237 میلیون ریال كلاهبرداری توسط آنان انجام شده است.

این مقام انتظامی گفت: هر دو متهم دستگیر شده طی تشكیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای شهرستان اسفراین معرفی شدند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در پایان افزود: شهروندان به چند توصیه مهم در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری توجه داشته باشند.

1- در هنگام مراجعه اشخاص به درب منازل در خصوص عضو شدن در شرکت های مختلف ، درخواست کارت شناسایی معتبر نمایید.

2- در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی ، سریعا موضوع را از طریق تلفن 110 و یا شماره پیامک 110 به پلیس اطلاع دهید تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار