میزان مرگ و میر مادران باردار در زنجان 49/20 در 100 هزار تولد زنده است

خبرگزاری پانا: کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: میزان مرگ و میر مادران باردار در این استان 49/20 در هر 100 هزار تولد زنده اعلام شده و این میزان در سطح کشور 5/19 در 100 هزار تولد است

کد مطلب: ۱۹۴۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، محجوبه اشتری در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: امسال با اقدامات انجام شده میزان مرگ و میر مادران باردار این استان در مقایسه با سال گذشته وضعیت بهتری داشته است .

وی یادآورشد: مرگ و میر مادران باردار نسبت به تولدهای زنده سنجیده و هرسال استخراج می شود .

اشتری افزود: مراقبت های پیش از بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مراجعه منظم یک مادر باردار برای دریافت خدمات لازم به مراکز بهداشتی و درمانی امری مهم و لازم تلقی می شود .

وی اظهار کرد: یک مادر قبل از بارداری باید برای انجام آزمایش ها، آموزش ها و دریافت مکمل های غذایی مورد نیاز به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند .

کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تامین سلامت کامل مادر باردار از ابعاد گوناگون به تولد نوزاد سالم منجر می شود و تمامی دست اندکاران حوزه سلامت نیز بر این موضوع مهم تاکید دارند .

وی یادآورشد: برخی مادران باردار به توصیه ها و نکات کلیدی کارشناسان و پزشکان مربوطه برای پیشگیری از وقوع یک بیماری و یا مورد خاص توجهی چندانی ندارد و بعضا تلاش کادر بهداشتی نیز در این خصوس نتیجه بخش نیست .

اشتری افزود: مرگ و میر مادران باردار درمورد افرادی منطبق است که مراقبت های لازم را دریافت نکرده ودر واقع مسایل و نکات ضروری را رعایت نکرده اند .

وی اظهار کرد: هم اکنون دسترسی مادران باردار برای دریافت خدمات لازم علاوه بر شهرهای مختلف در روستاها نیز به سهولت امکانپذیر شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار