80 هزار نفر از نمایش کشتی نوح شهاب راحله دیدن کردند

خبرگزاری پانا: نمایش خیابانی کشتی نوح به کارگردانی شهاب راحله با استقبال بسیار خوب مخاطبان تئاتر همراه شدو بالغ بر 80 هزار نفر از این نمایش دیدن کردند.

کد مطلب: ۱۹۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، جشنواره تئاتر صاحبدلان پنجشنبه هفته گذشته در تهران به پایان رسید و نمایش ها در بخش های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

بر اساس این گزارش نمایش کشتی نوح به کارگردانی شهاب راحله آغازگر این رویداد هنری بود و حمید شاه آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد با حضور در نخستین اجرای این نمایش را بسیار عالی توصیف کرد و از آن به عنوان یک نمایش دینی که می تواند به آگاهی رساندن به مردم کمک کند اشاره کرد.

این نمایش که به سبب وسعت فضای اجرایی این تئاتر آیینی مذهبی، محل و دکوری مجزا از دیگر نمایش‌ها در اختیار داشت با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد و نزدیک به 80 هزار نفر از آن دیدن کردند.

یادآورمی شود، شهاب راحله که در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود سابقه بازیگری و کارگردانی در تئاتر و سینما را دارد، در زمینه‌ تئاتر آیینی، سنتی و مذهبی تخصص ویژه‌ای داشته و به نوعی سبک اجرایی خاص او در بیشتر آثارش مشاهده می‌شود.

همچنین قادر آشنا رئیس مرکز هنرهای نمایشی ضمن بازدید ازاین نمایش که در حاشیه محوطه باز تئاتر شهر برگزار می شد گفت: اضافه شدن بخش پیامبر (ص) به این جشنواره اقدامی مناسب است و باید از این قبیل اقامات افزایش یابد و تمام کاهای ما رنگ و بوی پیامبر(ص) داشته باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در حاشیه این بازدید برگزاری بخش ویژه پیامبر(ص) در جشنواره تئاتر صاحبدلان اقدامی مناسب خواند و گفت: هر کاری که می توانیم باید در این حوزه انجام دهیم زیرا دین اسلام آخرین دین خداست و پیامبر ما خاتم انبیاست؛ مفتخریم که از این انسان بزرگ پیروی می کنیم. هرچه فعالیت در حوزه این بزرگوارن انجام دهیم شایسته است خصوصا در شرایطی که دشمنان ما عظم خود را برای اهانت ها جذب کردند باید از این اتفاقات بیشتر انجام شود.

وی تصریح کرد: باید تاسف خورد که بگذاریم به پیامبرمان اهانت شود بعد کارهایی را انجام دهیم البته اقداماتی انجام شده اما آنچه می گویم به جهان اسلام است. باید از این قبیل اقامات در وصف پیامبر اکرم اسلام افزایش یابد و تمام کارهای ما رنگ و بوی پیامبر(ص) داشته باشد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار