استاندار فارس در بازدید از کارخانه لاستیک سازی دنا:

بانک ها برای دریافت دیون فشار نیاورند/ صاحبان صنایع بی خیال نباشند

خبرگزاری پانا:استاندار فارس در بازدید از کارخانه لاستیک سازی دنا گفت:بانک ها برای دریافت دیون فشار نیاورند.

کد مطلب: ۱۸۹۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا: محمد احمدی در بازدید از كارخانه لاستیك‌سازی دنا در شیراز، گفت: علی‌رغم اینكه مدیران كارخانه دنا با اطلاع كامل از وضعیت و مشكلات و بدهی‌ها، این كارخانه را خریداری كرده‌اند، اما بانك‌ها و سازمان امورمالیاتی نیز با در نظر گرفتن تمهیداتی باید، برای دریافت مطالباتشان فشار نیاورند، مدیران و مسئولان این کارخانه با مروت و مدارا رفتار کنند.

وی ادامه داد : البته مدیران كارخانه دنا هم نباید بی‌خیال باشند، بانك‌ها هم تسهیلاتی را در اختیار این صنعت قرارداده‌اند و حالا هم باید این دیون پرداخت شود.
رییس شورای توسعه و برنامه ریزی استان فارس با تاکیید بر اینكه خود را در مقابل تمام صنایع متعهد می‌داند، عنوان کرد: ما باید تلاش كنیم به دوران تثبیت اقتصادی برسیم، این موضوع زمانی حاصل خواهد شد كه اشتغال تولید محور و پایدار داشته باشیم چرا که اشتغال كارمندی، ایجاد شغل محسوب نمی‌شود.
احمدی با بیان اینكه برخی در این استان تنگ‌نظرانه با صنایع برخوردمی‌كنند، بیان کرد: برخی توصیه كردند كارخانه دنا مشكلاتی دارد، به صلاح نیست در از آن بازدید کنید! اما به‌عنوان استاندار، وظیفه دارم به تمام صنایع سركشی كنم، این‌كار از صنایع بزرگ شروع شده و تداوم خواهد داشت.
استاندار فارس تمام صنایع را ارزشمند دانست و گفت: اجازه نمی دهیم تولید در این استان متوقف شود بلکه باید وضع موجود را به سمت مطلوبیت سوق داد و در این مسیر همه تلاش كنند تا جو آرامی بر صنایع حاكم شود و مدیران صنایع بتوانند به تولید بهتر و بیشتر بیندیشند.
احمدی با اشاره به برخی مشکلات کارخانه لاستیک دنا تصریح كرد: نگاه به گذشته این کارخانه جز كسالت و افسردگی و یاس برای انسان چیزی به‌دنبال نخواهد داشت و این مشكلات صنعت هم بیشتر به‌دلیل ساختار، دولتی و معیوب است چرا که هر كارخانه‌ای كه دولتی باشد و بخواهد توسط دولت اداره شود، نهایتا گرفتاری و مشكل خواهد داشت.
استاندار فارس گفت: امروز كارخانه دنا را یك صنعت شاداب و فعال دیدم و باید همه تلاش كنیم تا چرخ تولید بچرخد و صنعت رونق داشته باشد.
وی افزود : وجود صنایع‌الكترونیك، زیمنس، دنا و سایر صنایع در شیراز و در سال های گذشته زمینه اشتغال را در این شهر ایجاد كرده بود و امروز هم باید همه باهم تلاش كنیم، آن رونق را باردیگر به شیراز بازگردانیم.
رییس شورای توسعه و برنامه ریزی استان با تاكید براینكه وضعیت کنونی كارخانه لاستیك‌سازی دنا را خوب ارزیابی می کند گفت: هنر مدیران این است كه زمینه را برای روی پا ایستادن صنایع هموارو مسیر را برای حركت رو به رشد آنها فراهم كنند.ُ
احمدی در پایان اضافه کرد : تحقیق و توسعه را نیز باید در كنار فعالیت‌های تولیدی جدی گرفت و با استفاده از نیروی انسانی توانمند و خلاق و تحصیلكرده، زمینه بومی‌سازی صنایع و ارتقا كیفی فعالیت‌ها را فراهم كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار